plundgren
Medlem
Bara cash-bud då?
Yes, bara cash.
Bara cash-bud då?
Har du hög bokningsklass i Plus, och det finns awards i Business tillgänglig så kan du uppgradera direkt för 35000 Eurobonuspoäng genom 'Star Alliance Upgrade' på SaS hemsida.Jag ska åka till LAX från Arlanda i januari. Jag är Guldmedlem och har 290,000 poäng, vill uppgradera från SAS Plus till Business. Vad tycker ni att jag ska lägga för bud för att få platsen?
Du får titta bokningsläget på flighten. Om det är många lediga platser framåt 2 dagar innan avresa skulle jag lägga minimum bud.Jag ska åka till LAX från Arlanda i januari. Jag är Guldmedlem och har 290,000 poäng, vill uppgradera från SAS Plus till Business. Vad tycker ni att jag ska lägga för bud för att få platsen?
Jag ska åka till LAX från Arlanda i januari. Jag är Guldmedlem och har 290,000 poäng, vill uppgradera från SAS Plus till Business. Vad tycker ni att jag ska lägga för bud för att få platsen?
Det som såg så bra ut för någon vecka sedan, nu är det bara 4 platser kvar per kabin, så gissar att en plusgrade är "omöjlig".C9 D9 Z7 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G8 N0
Prova att ta bort alla bud helt, ska gå om du bjuder på Business först, när det budet är lagt så ska du få en fråga om att också bjuda på plus. Prova med annan browser.
Om det står C4 betyder det att de vill sälja minst 4 platser. Kan finnas fler platser lediga än 4, även om du köper en biljett i bokningklass C så kan det fortfarande stå C4 efteråt.Det som såg så bra ut för någon vecka sedan, nu är det bara 4 platser kvar per kabin, så gissar att en plusgrade är "omöjlig".
Jo, det är sant. Däremot så var jag också inne på SAS hemsida, och om jag väljer att boka för fem personer, så är det "ingen plats tillgänlig" i alla tre kabiner.Om det står C4 betyder det att de vill sälja minst 4 platser. Kan finnas fler platser lediga än 4, även om du köper en biljett i bokningklass C så kan det fortfarande stå C4 efteråt.
Chanserna är iallafall mycket lägre än om det varit helt tomt, baserat på min track record så blir det ingen Plusgrade när det är så få platser kvar till salu.Det som såg så bra ut för någon vecka sedan, nu är det bara 4 platser kvar per kabin, så gissar att en plusgrade är "omöjlig".
Det är nog pga att när man gör en bokning så hamnar alla personer i samma bokningsklass och då kan man som sagt bara boka 4 åt gången. När man bokat för dessa 4 kan det fortfarande vara 4 platser kvar att boka eller så blir det 0 eller någon annan siffra.Jo, det är sant. Däremot så var jag också inne på SAS hemsida, och om jag väljer att boka för fem personer, så är det "ingen plats tillgänlig" i alla tre kabiner.