Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Jeg var heldig at blive opgraderet med plusgrade CPH-NRT.
Nu har jeg fået 11250 point for turen one way. Det er inkl guld bonus.
Som jeg kan se svarer det til Business saver (9000*1,25) og ikke til en C billet (12000*1,25)
Ja det är korrekt. Plusgrade ger Saver i den uppgraderade klassen, både i Plus o Business. Uppgraderar du en Go Flex så får du m a o inga extra poäng eftersom Plus Saver ger samma som Go Flex.

Går det inte att lägga bud både go->plus och go->business? Jag har försökt både med att lägga bud till plus först och att lägga bud till business först. Jag får ingen möjlighet att lägga fler bud efter det första oavsett.

Jag brukar inte fråga, men är det någon som kan se hur bokningsläget ser ut med Köpenhamn - Peking den 9:e december?

Går det inte att lägga bud både go->plus och go->business? Jag har försökt både med att lägga bud till plus först och att lägga bud till business först. Jag får ingen möjlighet att lägga fler bud efter det första oavsett.

Jag brukar inte fråga, men är det någon som kan se hur bokningsläget ser ut med Köpenhamn - Peking den 9:e december?

C9 D9 Z7 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q0 V9 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G8 N0

Prova att ta bort alla bud helt, ska gå om du bjuder på Business först, när det budet är lagt så ska du få en fråga om att också bjuda på plus. Prova med annan browser.

Nån skrev att man var tvungen att köra dubbla fönster så man kunde buda biz i ett o plus i ett annat typ

Se mitt inlägg på sid 141.
Plusgrade |SAS börjar med budgivning på uppgraderingar | Sida 141 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Rent instinktivt och med tidigare funderingar så undrar jag om det inte går på status för den som budar och inte den som reser. Och var du inte inloggad så fick nog varken du eller kamrat status-påslag.

Så kan det vara, men då tycker jag att det borde framgå att man måste vara inloggad för att få status-påslag. Jag tror aldrig jag har varit inloggad när jag budat och jag har lyckats bli uppgraderat alla gånger (säkert 10 långben) förutom denna och då med relativt låga bud så känslan är att min status har hjälpt trots allt.

Hur fungerar det med uppgradering med poäng via Plusgrade, får man bonuspoäng baserat på den nya klassen? Dvs att poängkostnaden kompenseras av att man får bas- och extrapoäng tillbaka?

Hur fungerar det med uppgradering med poäng via Plusgrade, får man bonuspoäng baserat på den nya klassen? Dvs att poängkostnaden kompenseras av att man får bas- och extrapoäng tillbaka?

Ja, du får poäng enligt nya bokningsklassen. Ex. uppgraderar du till SAS Plus eller SAS Business får du poäng (statusgrundande) motsvarande de lägsta bokningsklassena i respektive kabin.

Så kan det vara, men då tycker jag att det borde framgå att man måste vara inloggad för att få status-påslag. Jag tror aldrig jag har varit inloggad när jag budat och jag har lyckats bli uppgraderat alla gånger (säkert 10 långben) förutom denna och då med relativt låga bud så känslan är att min status har hjälpt trots allt.
Bara cash-bud då?

Toppen