jumbooze
Medlem
Är inte "Pilen" fel?
Dvs om man kör Plusgrade från Go till Plus så får du ju Enligt Plus Saver och inte full Plus eller?
Är inte "Pilen" fel?
Jo ignorera pilen. Den fanns redan på bilden.Är inte "Pilen" fel?
Dvs om man kör Plusgrade från Go till Plus så får du ju Enligt Plus Saver och inte full Plus eller?
I Plus och Business får man välja säten direkt. I GO så får man välja de 10 raderna längst bak direkt utan att betala utan status, raderna längre fram kostar pengar om man inte har guld eller högre status. Jag skulle gissa på att flertalet guld sitter på dessa platser och att några har betalat för bättre säte.Men har så många människor alltså betalat (eller haft hög status) för platser redan? Känns illa att vi inte gjort det ännu då.
Okej. Försöker nu checka in men det står bara att det är 13 timmar kvar tills den öppnar. Gör man det på ngt särskilt sätt när man skall ha möjlighet att göra det redan 36h innan? Var skall man ange PNR-nummer och var hittar man detta nummer?I Plus och Business får man välja säten direkt. I GO så får man välja de 10 raderna längst bak direkt utan att betala utan status, raderna längre fram kostar pengar om man inte har guld eller högre status. Jag skulle gissa på att flertalet guld sitter på dessa platser och att några har betalat för bättre säte.
Economy ser ut så här just nu, det kan vara så att SAS redan har börjat seata folk också, det arbetet brukar påbörjas ca 2 dagar innan avgång, dvs att man får en plats tilldelad.
Visa bifogad bild 66793
Måste göras från sas hemsida, går inte i appen. Du loggar in på ditt konto på sas och högst upp i mitten där du ser mina resor ska även checkin nu ha en röd plupp. Klicka där så ska man kunna checka in (fungerar dock dålig till USA).Okej. Försöker nu checka in men det står bara att det är 13 timmar kvar tills den öppnar. Gör man det på ngt särskilt sätt när man skall ha möjlighet att göra det redan 36h innan? Var skall man ange PNR-nummer och var hittar man detta nummer?
Måste göras från sas hemsida, går inte i appen. Du loggar in på ditt konto på sas och högst upp i mitten där du ser mina resor ska även checkin nu ha en röd plupp. Klicka där så ska man kunna checka in (fungerar dock dålig till USA).
Det går alldeles utmärkt även i appen. Man går in via den separate check in menyn där och fyller i bokningsnr (kan även kopieras från bookings delen i appen) och efternamn.Måste göras från sas hemsida, går inte i appen. Du loggar in på ditt konto på sas och högst upp i mitten där du ser mina resor ska även checkin nu ha en röd plupp. Klicka där så ska man kunna checka in (fungerar dock dålig till USA).
Det går alldeles utmärkt även i appen. Man går in via den separate check in menyn där och fyller i bokningsnr (kan även kopieras från bookings delen i appen) och efternamn.
Det kan betyda nästan vad som helst, allt med resultat att du inte kan checka in. Den kan vara så överbokad att de vill styra mer manuellt. Den kan vara på väg att bli inställd. Eller det kan vara "local regulations" på flygplatsen som säger att de inte får öppna den (har varit med om det från USA ett par gånger, åtminstone enligt de checkin-agenter som tog hand om mig när jag väl kom fram).Prövade. Fick till svar att "Your flight is temporaily closes for registratoon, try again later". Vad betyder det? På hemsidan står bara att bokningen inte kan hittas.
Om det är flyg från usa närmaste dagarna så är det nog god chans för överbokning, ska själv från Chicago imorgon och det har sett väldigt fullt ut i alla klasser, Labor day på måndag, så goda chanser för op-ups eller kanske rentav lite vouchers om inte alla får plats, strulande online checkin ger mig alltid lite förhoppningarDet kan betyda nästan vad som helst, allt med resultat att du inte kan checka in. Den kan vara så överbokad att de vill styra mer manuellt. Den kan vara på väg att bli inställd. Eller det kan vara "local regulations" på flygplatsen som säger att de inte får öppna den (har varit med om det från USA ett par gånger, åtminstone enligt de checkin-agenter som tog hand om mig när jag väl kom fram).