Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Att bli nekad tio gånger av tio måste ju vara extrem otur. Eller att man inte har status och lägger in bud alldeles för sent kanske?

Jag hade en hitrate på tio uppgraderingar på elva försök med Optiontown och nu har jag inte exakt koll på hur det ser ut med mina Plusgrades, men tror det inte är så långt därifrån. Tror jag ligger på typ fyra av sex godkända eller nåt sånt. Allt på longhaul. Sen kanske jag iofs haft maxflyt? Är EBG.
 
Tror inte vi sett någonting som tyder på det och jag ser inte heller varför SAS skulle ta hänsyn till det.
Tänkte inte heller det... Svårt att se något sådant mönster, men förvisso svårt att se mönster öht med så många olika möjliga parametrar som exempelvis (för vissa nivåer eventuell) procentboost baserat på status, tillgänglighet, ursprunglig bokningsklass m.m.
 
Tänkte inte heller det... Svårt att se något sådant mönster, men förvisso svårt att se mönster öht med så många olika möjliga parametrar som exempelvis (för vissa nivåer eventuell) procentboost baserat på status, tillgänglighet, ursprunglig bokningsklass m.m.
Jag tror överhuvudtaget inte ursprunglig bokningsklass spelar in, ej heller hur tidigt man lagt in om det bara det är gjort 48h innan.

Som jag har sagt tidigare så vet vi på varje given flight INTE

1. Hur många platser som släpps till Plusgrade.

2. Hur många som bjudit.

3. Nivån på dessa bud och vilken status dessa biddare har, annat än de som rapporteras här.

4. Hur relationen mellan poängbud och pengabud ser ut. Räknar dom exempelvis att 1 poäng är värd 10 öre i bud? eller tar dom X antal poängbud och Y antal kontantbud? Ingen vet...

5. Det är nog inte meningen att ovan skall vara känt heller...
 
Jag tror överhuvudtaget inte ursprunglig bokningsklass spelar in, ej heller hur tidigt man lagt in om det bara det är gjort 48h innan.

Som jag har sagt tidigare så vet vi på varje given flight INTE

1. Hur många platser som släpps till Plusgrade.

2. Hur många som bjudit.

3. Nivån på dessa bud och vilken status dessa biddare har, annat än de som rapporteras här.

4. Hur relationen mellan poängbud och pengabud ser ut. Räknar dom exempelvis att 1 poäng är värd 10 öre i bud? eller tar dom X antal poängbud och Y antal kontantbud? Ingen vet...

5. Det är nog inte meningen att ovan skall vara känt heller...

Precis, jag skrev ju att det var svårt att se något mönster och att det fanns så "många olika möjliga parametrar" :) som någon skrivit tidigare vet väl endast fåtalet på SAS och de som programmerat tjänsten exakt vad som spelar in i om ett bud går igenom eller ej. Det jag skrev i kombination med vad du skrev visar ju bara att det enda man vara säker(? ;)) på är att ju högre bud man lägger desto större är sannolikheten att budet går igenom.
 
Precis, jag skrev ju att det var svårt att se något mönster och att det fanns så "många olika möjliga parametrar" :) som någon skrivit tidigare vet väl endast fåtalet på SAS och de som programmerat tjänsten exakt vad som spelar in i om ett bud går igenom eller ej. Det jag skrev i kombination med vad du skrev visar ju bara att det enda man vara säker(? ;)) på är att ju högre bud man lägger desto större är sannolikheten att budet går igenom.
Jo, exakt så är det :)
 
  • Gilla
Reactions: Vic
Jag och en kollega budade på samma flight mellan San Fransisco och Köpenhamn. Båda är silver medlemmar, men jag skulle räknat med denna flight bli guld medlem förutsatt att jag blivit updaterad (hade 36250 baspoäng+9000 poäng för en Business Saver man får för den flighten). Hon budade 38250 poäng och jag budade 38280 poäng. Hon blev upgraderad, jag blev inte det - någon som vet vad det kan bero på? Har tyvärr vid de fyra tillfällen jag varit i kontakt med SAS kundservice alltid hamnat hos mindre begåvade och serviceinriktade personer.
 
Jag och en kollega budade på samma flight mellan San Fransisco och Köpenhamn. Båda är silver medlemmar, men jag skulle räknat med denna flight bli guld medlem förutsatt att jag blivit updaterad (hade 36250 baspoäng+9000 poäng för en Business Saver man får för den flighten). Hon budade 38250 poäng och jag budade 38280 poäng. Hon blev upgraderad, jag blev inte det - någon som vet vad det kan bero på? Har tyvärr vid de fyra tillfällen jag varit i kontakt med SAS kundservice alltid hamnat hos mindre begåvade och serviceinriktade personer.
Intressant! Kanske bokningsklass spelar in trots allt? ;) @NotRyan

Vem la budet först? Antar hon eftersom du la dig 30p över? Isåfall kanske det är en indikation på att tid för budet före avgång har betydelse..
 
Toppen