Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Canadien

Medlem
Men det är det inte, till GVA från ARN är 1000 poäng i Go och i uppgraderad Plus 1875. Det är därför jag tycker det är snålt även inom Europa
87% mer poäng är väl OK, det är ju inte bara extra poäng man betalar för. Fasttrack, lounge och mat. Att delar av det redan ingår som Diamond är ju inte Plusgrades fel.
 

palmen

Moderator
Men det är det inte, till GVA från ARN är 1000 poäng i Go och i uppgraderad Plus 1875. Det är därför jag tycker det är snålt även inom Europa

Inte nödvändigtvis. Billig Go ger såvitt jag vet 500 p.
Precis som Agö säger så är billig GO 500 poäng, uppgradering till Plus ger 1500 poäng (innan eventuell bonus). Är det inte att begära rätt mycket när man tycker att 200% mer poäng är snålt? Säg att du gör detta enbart för poängen. En enkel kostar 1000 kronor och ger 500 poäng och lägger du till 450 kronor för plusgrade får du 1500 poäng, låter som en rätt bra deal i så fall med 1000 poäng extra för 450 kronor istället för enbart 500 poäng för 1000 kronor.
 

johisco

Medlem
87% mer poäng är väl OK, det är ju inte bara extra poäng man betalar för. Fasttrack, lounge och mat. Att delar av det redan ingår som Diamond är ju inte Plusgrades fel.
Jo du kanske har rätt... Och för att jag inte bryr mig om annat än poäng då jag har ebg. Men jag vidhåller att auktionsförfarandet suger, jag vill kunna betala och veta säkert som jag kan på andra som BA och LH
 

palmen

Moderator
Jo du kanske har rätt... Och för att jag inte bryr mig om annat än poäng då jag har ebg. Men jag vidhåller att auktionsförfarandet suger, jag vill kunna betala och veta säkert som jag kan på andra som BA och LH
Finns det inte "upgrade now" som kommer upp på longhaul även om man flyger inom Europa? Där kan man ju uppgradera för fasta summor då och då. Det kostar ju lite mer men kan väl jämföras med British Airways där det brukar kosta omkring 1000 kronor att uppgradera till Club Europe från Economy.
Kör inte Lufthansa också Plusgrade? Är det annat koncept där att man vet garranterat om man får en uppgradering eller inte?

Om det nu är viktigt att få betala sig upp till en högre klass, går det inte att boka om biljetten och betala mellanskillnaden?
 

Elberto

Medlem
Men det är det inte, till GVA från ARN är 1000 poäng i Go och i uppgraderad Plus 1875. Det är därför jag tycker det är snålt även inom Europa

Tänkte mer på det här, klass A Nordic countries vs. Other countries in Europe

IMG_0124.PNG
 

Elberto

Medlem
Precis som Agö säger så är billig GO 500 poäng, uppgradering till Plus ger 1500 poäng (innan eventuell bonus). Är det inte att begära rätt mycket när man tycker att 200% mer poäng är snålt? Säg att du gör detta enbart för poängen. En enkel kostar 1000 kronor och ger 500 poäng och lägger du till 450 kronor för plusgrade får du 1500 poäng, låter som en rätt bra deal i så fall med 1000 poäng extra för 450 kronor istället för enbart 500 poäng för 1000 kronor.

1000 poäng extra är det i bästa fall utrikes om man uppgradera sig från en billig GO till klass A.
Men inrikes (det var min poäng innan) är det en dålig deal om man är ute efter poäng. 250 respektive 500 poäng mer för 450 kr är ingen bra deal för mig personligen.
Men det finns kanske andra som tycker att det är en bra deal.
 

OnAir

Medlem
Är väldigt skeptisk till Plusgrade hittills. Tror jag är uppe i ca 10 försök till uppgradering på long haul mot Business och i samtliga fall blivit nekad. Sen har det iaf i hälften av fallen inte varit några problem att uppgradera när man väl är på flygplatsen. Tittar just nu på en flygning med 8 lediga platser något dygn innan och ett ganska generöst bud som trots det inte går igenom. Hajar inte vad de sysslar med. Trodde inte jag skulle sakna Optiontown, men här är vi.
 

Agö

Medlem
Är väldigt skeptisk till Plusgrade hittills. Tror jag är uppe i ca 10 försök till uppgradering på long haul mot Business och i samtliga fall blivit nekad. Sen har det iaf i hälften av fallen inte varit några problem att uppgradera när man väl är på flygplatsen. Tittar just nu på en flygning med 8 lediga platser något dygn innan och ett ganska generöst bud som trots det inte går igenom. Hajar inte vad de sysslar med. Trodde inte jag skulle sakna Optiontown, men här är vi.
Men det är väl just så det ska (och måste) vara. Det ska inte alltid gå igenom, oavsett om affärsklasskabinen är helt tom eller andra klasser överbokade. På vilket sätt var Optiontown bättre i detta avseende menar du?
 
Toppen