Men det är det inte, till GVA från ARN är 1000 poäng i Go och i uppgraderad Plus 1875. Det är därför jag tycker det är snålt även inom EuropaFör att du får minst dubbla poäng genom at resa i Plus utrikes Europa?
Men det är det inte, till GVA från ARN är 1000 poäng i Go och i uppgraderad Plus 1875. Det är därför jag tycker det är snålt även inom EuropaFör att du får minst dubbla poäng genom at resa i Plus utrikes Europa?
87% mer poäng är väl OK, det är ju inte bara extra poäng man betalar för. Fasttrack, lounge och mat. Att delar av det redan ingår som Diamond är ju inte Plusgrades fel.Men det är det inte, till GVA från ARN är 1000 poäng i Go och i uppgraderad Plus 1875. Det är därför jag tycker det är snålt även inom Europa
Inte nödvändigtvis. Billig Go ger såvitt jag vet 500 p.Men det är det inte, till GVA från ARN är 1000 poäng i Go
Men det är det inte, till GVA från ARN är 1000 poäng i Go och i uppgraderad Plus 1875. Det är därför jag tycker det är snålt även inom Europa
Precis som Agö säger så är billig GO 500 poäng, uppgradering till Plus ger 1500 poäng (innan eventuell bonus). Är det inte att begära rätt mycket när man tycker att 200% mer poäng är snålt? Säg att du gör detta enbart för poängen. En enkel kostar 1000 kronor och ger 500 poäng och lägger du till 450 kronor för plusgrade får du 1500 poäng, låter som en rätt bra deal i så fall med 1000 poäng extra för 450 kronor istället för enbart 500 poäng för 1000 kronor.Inte nödvändigtvis. Billig Go ger såvitt jag vet 500 p.
Jo du kanske har rätt... Och för att jag inte bryr mig om annat än poäng då jag har ebg. Men jag vidhåller att auktionsförfarandet suger, jag vill kunna betala och veta säkert som jag kan på andra som BA och LH87% mer poäng är väl OK, det är ju inte bara extra poäng man betalar för. Fasttrack, lounge och mat. Att delar av det redan ingår som Diamond är ju inte Plusgrades fel.
Finns det inte "upgrade now" som kommer upp på longhaul även om man flyger inom Europa? Där kan man ju uppgradera för fasta summor då och då. Det kostar ju lite mer men kan väl jämföras med British Airways där det brukar kosta omkring 1000 kronor att uppgradera till Club Europe från Economy.Jo du kanske har rätt... Och för att jag inte bryr mig om annat än poäng då jag har ebg. Men jag vidhåller att auktionsförfarandet suger, jag vill kunna betala och veta säkert som jag kan på andra som BA och LH
Precis som Agö säger så är billig GO 500 poäng, uppgradering till Plus ger 1500 poäng (innan eventuell bonus). Är det inte att begära rätt mycket när man tycker att 200% mer poäng är snålt? Säg att du gör detta enbart för poängen. En enkel kostar 1000 kronor och ger 500 poäng och lägger du till 450 kronor för plusgrade får du 1500 poäng, låter som en rätt bra deal i så fall med 1000 poäng extra för 450 kronor istället för enbart 500 poäng för 1000 kronor.
Men det är väl just så det ska (och måste) vara. Det ska inte alltid gå igenom, oavsett om affärsklasskabinen är helt tom eller andra klasser överbokade. På vilket sätt var Optiontown bättre i detta avseende menar du?Är väldigt skeptisk till Plusgrade hittills. Tror jag är uppe i ca 10 försök till uppgradering på long haul mot Business och i samtliga fall blivit nekad. Sen har det iaf i hälften av fallen inte varit några problem att uppgradera när man väl är på flygplatsen. Tittar just nu på en flygning med 8 lediga platser något dygn innan och ett ganska generöst bud som trots det inte går igenom. Hajar inte vad de sysslar med. Trodde inte jag skulle sakna Optiontown, men här är vi.