Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Hej!

Köper att det inte finns något facit, men tror ni det är onödigt att ens ligga kvar med ett bud när Expertflyer visar att Plus är fullbokat?

CPH - HND nu på lördag 6/9 och budsidan visar följande:
1757060208760.png


Expertflyer visar
1757060227772.png


Hade en bra strategi varit att dra tillbaka budet till Plus och istället överväga ett bud till Biz?
 
Hej!

Köper att det inte finns något facit, men tror ni det är onödigt att ens ligga kvar med ett bud när Expertflyer visar att Plus är fullbokat?

CPH - HND nu på lördag 6/9 och budsidan visar följande: Visa bifogad bild 168214

Expertflyer visar Visa bifogad bild 168215

Hade en bra strategi varit att dra tillbaka budet till Plus och istället överväga ett bud till Biz?
Kommer vara folk som sitter i Plus som budar till Business ändå! Så förhoppningsvis lämnar det 5 platser i Plus
 
Jag flyger rätt ofta mellan ARN och en liten inrikesflygplats och har reagerat på att budgivningen till Plus börjar på 400kr båda vägarna. Flyger man från Arlanda får man Fast track, Lounge och business check. Åt andra hållet finns inget av ovanstående. Produkten blir således väldigt mycket sämre, ändå tas samma kostnad vilket känns lite skevt.
 
Jag flyger rätt ofta mellan ARN och en liten inrikesflygplats och har reagerat på att budgivningen till Plus börjar på 400kr båda vägarna. Flyger man från Arlanda får man Fast track, Lounge och business check. Åt andra hållet finns inget av ovanstående. Produkten blir således väldigt mycket sämre, ändå tas samma kostnad vilket känns lite skevt.

Ändå är det tydligen folk som betalar annars hade nog priset sänkts.
 
Jag flyger rätt ofta mellan ARN och en liten inrikesflygplats och har reagerat på att budgivningen till Plus börjar på 400kr båda vägarna. Flyger man från Arlanda får man Fast track, Lounge och business check. Åt andra hållet finns inget av ovanstående. Produkten blir således väldigt mycket sämre, ändå tas samma kostnad vilket känns lite skevt.

Köper du en vanlig biljett så går det inte heller att säga att biljetten skulle vara billigare då visa förmåner saknas från outstation. Det står klart och tydligt att Fast track/Lounge finns "om tillgängligt" både på betald biljett och om du lägger bud på uppgradering.

Oftast går bagage inlämningen super snabbt på inrikes även utan Prioriterad bag drop :)
 
Köper du en vanlig biljett så går det inte heller att säga att biljetten skulle vara billigare då visa förmåner saknas från outstation. Det står klart och tydligt att Fast track/Lounge finns "om tillgängligt" både på betald biljett och om du lägger bud på uppgradering.

Oftast går bagage inlämningen super snabbt på inrikes även utan Prioriterad bag drop :)

Självklart är det så. Men ser du till produkten du faktiskt får vid en uppgradering så är den avsevärt mycket mindre värd. Därför bara intressant att SAS prissätter den likadant.

Ja, just selfdrop är ju oftast inga problem men security kan ta en liten stund i rusning även på mindre flygplatser.
 
Självklart är det så. Men ser du till produkten du faktiskt får vid en uppgradering så är den avsevärt mycket mindre värd. Därför bara intressant att SAS prissätter den likadant.

Ja, just selfdrop är ju oftast inga problem men security kan ta en liten stund i rusning även på mindre flygplatser.
Men eftersom det är en budgivning så är ju startpriset mindre viktigt är vad det landar på. 400kr från outstation kan mycket väl räcka, medan det krävs mer från ARN.
Startpriset är bara miniminivån, det är inte sagt att SAS låter dig vinna budgivningen på liknande villkor.
 
Självklart är det så. Men ser du till produkten du faktiskt får vid en uppgradering så är den avsevärt mycket mindre värd. Därför bara intressant att SAS prissätter den likadant.

Ja, just selfdrop är ju oftast inga problem men security kan ta en liten stund i rusning även på mindre flygplatser.
Hur många är det egentligen som budar på uppgradering inrikes? Känns inte som att det är det mest eftertraktade.
 
Toppen