Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

En klurig situation, jag flyger LAX-CPH på lördag, har en biljett i Plus, som verkar helt fullbokad, lagt bud på uppgradering men ser samtidigt att det finns bonusbiljett tillgänglig i business.

Jag börjar med en anslutning i USA, som är på samma biljett, jag antar att det inte går att göra en refund på det bara ena benet och boka en bonusbiljett istället? Då hade jag varit säker på att få en plats iaf.
Om du skulle göre en refund på ena benet så skulle det redan flugna prisas om till en enkelresa, och då skulle du snarare bli skyldig SAS pengar än att få några tillbaka...

Om du skulle göre en refund på ena benet så skulle det redan flugna prisas om till en enkelresa, och då skulle du snarare bli skyldig SAS pengar än att få några tillbaka...
Man kan tro så men i de flesta fall brukar de återbetala den icke-utnyttjade delen av biljetten om det är en återbetalningsbar biljett.

Man kan tro så men i de flesta fall brukar de återbetala den icke-utnyttjade delen av biljetten om det är en återbetalningsbar biljett.
Även på interkontinental? SAS har på shorthaul en prismodell mycket närmare LCC där två enkel eller en returbiljett kostar ungefär samma. LH och AF-KLM hanterar gamla rabattmodellen där två enkel ofta är dyrare än en T&R även inom Europa.

Shorthaul SAS har jag ofta fått omräknat, ja. Aldrig provat på longhaul men prisregler säger går ej…

För info (om någon bryr sig)

När man lagt ett bud om uppgradering så kommunicerar SAS till mailadressen som ligger inlagd i bokningen. Inte till mailadressen som är knuten till EB-kontot.

För info (om någon bryr sig)

När man lagt ett bud om uppgradering så kommunicerar SAS till mailadressen som ligger inlagd i bokningen. Inte till mailadressen som är knuten till EB-kontot.
Märkte detta när jag försökte överraska min resepolare med en upgrade. Mejl om budet gick till samtliga kontakt-adresser, så vi fick den båda två. Tråkigt.

Toppen