Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Hej

Har lagt ett bud på en SAS Eurobonus Upgrade, men jag ser inte själva budet någonstans på Mina Sidor på SAS. Funderar på om mitt bud inte "kommit fram" eller om det är så det ska vara?

Letat som en galning, men hittar inte svaret på frågan.
Jag tycker det är enklast att hitta i appen,
Tryck på My Trips, (knapparna längst ner) välj resa > scrolla ner till ”upgrade”. Klicka på plus så ser du dina bud.
1725303554939.png

Det var ett tag sedan jag budade på uppgraderingar... Om man är diamond så borde det väl stå diamond här och inte guld väl?

UPPDATERING: jo det ska det förstås. Supporten vet inte varför det ser ut så här.

1726927151412.png

Last edited:
Det var ett tag sedan jag budade på uppgraderingar... Om man är diamond så borde det väl stå diamond här och inte guld väl?

UPPDATERING: jo det ska det förstås. Supporten vet inte varför det ser ut så här.

Visa bifogad bild 157331
Det är inte så att du har en medresenär som är guld och som står före dig i bokningen? Det har hänt mig och fick då ta bort medresenärens status och sen lägga bud.

Det är inte så att du har en medresenär som är guld och som står före dig i bokningen? Det har hänt mig och fick då ta bort medresenärens status och sen lägga bud.
Jo så är det! Men när jag läst ditt meddelande och gick in och kollade stod det felaktigt att min medresenär var silver och mina uppgifter var borttagna. Helknasigt. Men jag fyllde i mina igen och då funkade det, så nu står det diamant-förmån. Antingen var det ditt knep eller så har supporten gjort något eller så är det... något annat. Stort tack!

Jag upptäckte av en slump att det verkar som att man ska få statuspoäng när man vinner ett upgrade-bud som betalas med pengar (inte poäng). Nån som varit med om detta och kan bekräfta?

Jag upptäckte av en slump att det verkar som att man ska få statuspoäng när man vinner ett upgrade-bud som betalas med pengar (inte poäng). Nån som varit med om detta och kan bekräfta?
Det är bara att läsa hos SAS vad som gäller. Scrolla ner till "SAS upgrade".
För övrigt inget nytt eftersom det var baspoäng som delades ut tidigare (ej extrapoäng), och sedan 1 sep är de splittade i bonuspoäng och nivåpoäng.

Om man har ett liggande öppet bud, kan man då ändå checka in och välja plats enligt ursprunglig bokning utan att möjligheten till uppgradering påverkas, eller bör man avvakta checkin tills budet är avgjort?

Om man har ett liggande öppet bud, kan man då ändå checka in och välja plats enligt ursprunglig bokning utan att möjligheten till uppgradering påverkas, eller bör man avvakta checkin tills budet är avgjort?
Ja det kan du göra och inget förändras för det. OM du vinner budet så får du bara nya platser och boardingkort när du kommer till flygplatsen

Toppen