Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Dawes

Medlem
Du får inte mer poäng vid uppgradering :)
Hmm, jo om jag budar med pengar så får jag väl det?
"Om du vinner ett bud som betalats med ett kreditkort kommer du att tjäna ytterligare Baspoäng utöver de poäng du tjänar baserat på din ursprungliga bokningsklass. Antalet intjänade poäng baseras på destination och uppgraderad reseklass."
 

Qraze

Medlem
Det är fortfarande giltigt. Men igen annan kan lägga ett så lågt bud och om du skulle försöka ändra det så blir du låst till det nya. Men så länge du inte rör det så ligger det kvar.

Huruvida det betyder dålig chans till uppgradering låter jag vara osagt. Men har flera gånger fått uppgradering att gå igenom trots ett gammalt bud som låg under det som var minimum strax före flighten, så omöjligt är det definitivt inte.
Uppdaterar resultatet här.

Ändrade inte mitt utgångsbud men lyckades bli uppgraderad ändå. Fyra platser från SAS GO till SAS Business mellan Chicago - Köpenhamn.
 

bjorne

Ny medlem
När jag reste innan pandemin fick man alltid tydligt svar på budgivningen. Typ mail med "You have been outbid" / "You have been uppgraded". Nu har jag prövat budgivning med poäng 3-4 ggr senaste året, både via hemsidan och via appen och har inte fått något besked alls efter budgivning. Sida där man kunde buda bara "försvinner" när avgång närmar sig. Är det så för er andra också när budgivning misslyckas? Eller gör jag något fel?
 

Tobbe.O

Medlem
När jag reste innan pandemin fick man alltid tydligt svar på budgivningen. Typ mail med "You have been outbid" / "You have been uppgraded". Nu har jag prövat budgivning med poäng 3-4 ggr senaste året, både via hemsidan och via appen och har inte fått något besked alls efter budgivning. Sida där man kunde buda bara "försvinner" när avgång närmar sig. Är det så för er andra också när budgivning misslyckas? Eller gör jag något fel?

Jag har fått tydligt meddelande som vanligt när jag uppgraderat. Jag uppgraderar dock oftast med pengar och budet har gått igenom den senaste gångerna :)
 

Piffsan

Medlem
Hej, hur är det med budgivning om man tex är fyra personer i sällskapet. Vet att man budar för alla men har ni erfarenhet om bara två av fyra blivit uppgraderade eller är det all or noone?
 

Taggen

Medlem
Hej, hur är det med budgivning om man tex är fyra personer i sällskapet. Vet att man budar för alla men har ni erfarenhet om bara två av fyra blivit uppgraderade eller är det all or noone?
Det är allt eller inget då det är bokningen som uppgraderas, inte personer. Om bara vissa hade blivit uppgraderade i samma bokning så hade de fått splitta bokningen då alla måste ha samma bokningsklass vilket inte görs.
 

ZZZebra

Medlem
När jag reste innan pandemin fick man alltid tydligt svar på budgivningen. Typ mail med "You have been outbid" / "You have been uppgraded". Nu har jag prövat budgivning med poäng 3-4 ggr senaste året, både via hemsidan och via appen och har inte fått något besked alls efter budgivning. Sida där man kunde buda bara "försvinner" när avgång närmar sig. Är det så för er andra också när budgivning misslyckas? Eller gör jag något fel?

Fick klart och tydligt avslag i mejlen på uppgradering för två personer för tre veckor sedan. Det var inom Europa så trodde de skulle flytta Plus-skylten men tydligen ville man inte det. Bud om uppgradering inlagd ca 1 vecka före avgång som visades vara i princip helt full.
 

palmen

Moderator
Fick klart och tydligt avslag i mejlen på uppgradering för två personer för tre veckor sedan. Det var inom Europa så trodde de skulle flytta Plus-skylten men tydligen ville man inte det. Bud om uppgradering inlagd ca 1 vecka före avgång som visades vara i princip helt full.
Flyttar de skylten på en fill flight och ni är två som budat kommer ju 4 personer få gratis uppgradering (då de alltid har skylten på samma rad på båda sidor).
 
Toppen