Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

airac

Medlem
Med tanke på att man kan köpa plusresor för ca 3000:- per väg så känns det väl helt ok att då få en plats i business för totalt 7000:-
Tycker inte det är bara ok, det är nog nära nivån som jag känner optiontown ofta hade för mig på longhaul under vanlig affärsresenärs säsong.
 

Kimmen00

Medlem
Med tanke på att man kan köpa plusresor för ca 3000:- per väg så känns det väl helt ok att då få en plats i business för totalt 7000:-

Nja. Men du kan få cash upgrade för 1999 ofta. Det är inte plus saver jag har utan full plus så blir ändå inga extra poäng.. Jag chansar på upgrade på flygplatsen alt CU som Diamond.
 

airac

Medlem
Nja. Men du kan få cash upgrade för 1999 ofta. Det är inte plus saver jag har utan full plus så blir ändå inga extra poäng.. Jag chansar på upgrade på flygplatsen alt CU som Diamond.
Kan hålla med att bokningsklassen och betalade priset bör tas med i kalkylen. Förhoppningsvis har man ju minst större chans med min bud om man har dyrare biljett.
 

Berrsus

Medlem
Om jag lägger ett bud vid tidpunkt A, blir EBD (från EBG) vid tidpunkt B och budgivningen för flighten stänger vid tidpunkt C. Vilken status finns med i budet vid budgivningen?
 

oneM

Medlem
Detta har förmodligen frågats förut eller kanske står i första inlägget, men ni som bokat bonus resor kan ni lägga bud i plusgrade på dom?
För har ju hört folk som lyckas uppgradera bonus biljett ute på flygplatsen eller fått CU.
 

Funcadelic

Medlem
Om jag lägger ett bud vid tidpunkt A, blir EBD (från EBG) vid tidpunkt B och budgivningen för flighten stänger vid tidpunkt C. Vilken status finns med i budet vid budgivningen?
Jag skulle tro att det är EBG som finns inne, eftersom det är den tier level som kommer ligga inne på din bokning. Dock vet jag inte hur det fungerar om du uppdaterar tier level mellan tidpunkt B och C. Jag skulle uppdatera och först efter det lägga budet, eftersom det (väl?) inte finns någon egennytta med att lägga ett bud tidigare, så länge budet kommer in innan tidpunkt C
 
Om jag lägger ett bud vid tidpunkt A, blir EBD (från EBG) vid tidpunkt B och budgivningen för flighten stänger vid tidpunkt C. Vilken status finns med i budet vid budgivningen?
Det beror förmodligen på vilken status du har på bokningen. Bokar du som EBG så behöver du uppdatera bokningen för att få EBD-status på den. Normalt görs detta automatiskt vid incheckning men lägg ett mail till EBD-supporten så kan de uppdatera innan dess. Jag gissar att det är statusen vid tidpunkt C som är avgörande.

Edit: tvåa på bollen...
 
Detta har förmodligen frågats förut eller kanske står i första inlägget, men ni som bokat bonus resor kan ni lägga bud i plusgrade på dom?
För har ju hört folk som lyckas uppgradera bonus biljett ute på flygplatsen eller fått CU.
Nej, jag kan inte lägga Plusgradebud på mina, de bokningsklasserna är undantagna.
 
Toppen