Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Mr Basic

Medlem
En fråga. Fick igenom en uppgradering för två pers från Plus till business (med cash). Jag som betalade har fått mina 1650p (EBS) men min medresenär har inte fått sina 1500p (EBB), är det korrekt? :rolleyes:
 

oskher

Ny medlem
Hej,

Flyger CPH - LAX inom kort och la ett bud på 25 000 EB som EBD för envägs uppgradering SAS + Premium > Business.
Tror ni det är rimligt eller ska jag ändra? Vet att det är ett lågt bud, men osäker på chanserna.
 

Mr Basic

Medlem
Hej,

Flyger CPH - LAX inom kort och la ett bud på 25 000 EB som EBD för envägs uppgradering SAS + Premium > Business.
Tror ni det är rimligt eller ska jag ändra? Vet att det är ett lågt bud, men osäker på chanserna.
Omöjligt att säga om det är rimligt eller inte då vi inte vet parametrarna (eller totala antalet budgivare eller bud) som styr Plusgrade. Vi vet dessutom inte hur SAS viktar poäng kontra cash.
Du som EBD har ju +30% så ditt bud landar på 32500 vilket innebär att en EBB som budat 33000p har ett högre bud än dig. Du måste själv avgöra hur mkt det skulle vara värt för dig att få flyga business istf Plus.
Om du läser i tråden om genomförda budgivningar ser du hur olika det faller ut (om det beror på destination, resdag, poäng/cash är omöjligt att veta).
Lycka till och återkoppla hur det går.
 

oskher

Ny medlem
Omöjligt att säga om det är rimligt eller inte då vi inte vet parametrarna (eller totala antalet budgivare eller bud) som styr Plusgrade. Vi vet dessutom inte hur SAS viktar poäng kontra cash.
Du som EBD har ju +30% så ditt bud landar på 32500 vilket innebär att en EBB som budat 33000p har ett högre bud än dig. Du måste själv avgöra hur mkt det skulle vara värt för dig att få flyga business istf Plus.
Om du läser i tråden om genomförda budgivningar ser du hur olika det faller ut (om det beror på destination, resdag, poäng/cash är omöjligt att veta).
Lycka till och återkoppla hur det går.
Tack för snabbt svar.
Återkommer med utfall.
 
Provade att lägga ett bud på plus->Business på lägsta möjliga belopp. Gick inte igenom. Är Diamond... Fortfarande två blockade säten i Business 06.00...
Screenshot_20240108-060213.png
 

JacobGBG

Medlem
Märker att SAS appen och website är inte konsekventa i sitt lägsta bud angivelse för uppgradering. Appen är betakligt dyrare, pga valutakonvertering.
 
Toppen