Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

sh1pment

Medlem
La bud på uppgradering Economy - PLUS för en vecka sedan och nivån på mitt bud var enligt SAS "Medium". Kollade idag och nivån står nu som "Låg."
Lägger jag samma poängbud på hemresan står den också som Medium. Ändras detta i takt med att övriga resenärer också budar?
 

Tomas E

Medlem
La bud på uppgradering Economy - PLUS för en vecka sedan och nivån på mitt bud var enligt SAS "Medium". Kollade idag och nivån står nu som "Låg."
Lägger jag samma poängbud på hemresan står den också som Medium. Ändras detta i takt med att övriga resenärer också budar?
Det är troligare att det är bokningsläget än lagda bud som påverkar detta. Om bokningsläget har utvecklats annorlunda än SAS prognos för ena flighten, kan minimibudet ha justerats uppåt för nya bud, vilket påverkar styrkan för ditt bud.
 

brodd

Medlem
Något intressant jag noterade förra veckan, vet inte om det är meningen att det ska fungera på det här sättet:
Jag och min fru reste på separata bokningar, jag hade en bokning sedan tidigare i plus och jag gjorde sedan hennes bokning från mitt konto men lade in min frus EB-nummer, namn, etc som vanligt i den nya bokningen. Jag lade sedan ett bud på uppgradering från minus till plus - fortfarande inloggad via mitt konto - som gick igenom. De 625 baspoängen som en plusgrade med cash ger kom sedan in på mitt konto.
 

Fredah

Medlem
Vad jag vet har inte SAS någon restriktion på bokningsklass för plusgrade bud uppgradering. Däremot finns detta på A* uppgradering med poäng, har dock inte koll på vad som gäller där.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Om man lägger ett bud som guld, men mellan bud och avresa blir Diamond - uppgraderas budet eller räknas budet som den status man hade vid initiala budet?
 

Jannes

Medlem
Om man lägger ett bud som guld, men mellan bud och avresa blir Diamond - uppgraderas budet eller räknas budet som den status man hade vid initiala budet?
Jag tror inte det är någon här som vet 100%, då hela processen är väldigt grumlig från konsumentens perspektiv, om det inte lyckas vara så att vi har någon med insider-information om när budens värden räknas.
 
Toppen