Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

palmen

Moderator
En snabb jämförelse visar skillnad i ratio på kabinstorlek på SAS flygplan. Är det lättare att bli uppgraderad Plus->Affärsklass på en A321 än en A330 till exempel?

Visa bifogad bild 150455
Rent teoretiskt så ja. Var väl några månader sedan någon skrev om att de bokat plus på en A321LR men att alla paltser var upptagna och inte kunde välja palts då. Väl vid avgång så satt personen i business istället då någon onekligen behövde flyttas dit (eller flyttas bak till economy)
 
Skall åka CPH-PVG och har budat SAS Go till Business 42K, värt 50,4K med EBG (minimibud 33K) på ditvägen och 56 K, värt 67,3K med EBG (minimibud 44K) på hemresan. Har Eurobonus Gold.
1) Hur stor chans för uppgradering?
2) Varför olika minimibud?
3) Kan man buda också på SAS Go till SAS Plus på samma resa, dvs. öka chansen till någon form av uppgradering?
 

palmen

Moderator
Skall åka CPH-PVG och har budat SAS Go till Business 42K, värt 50,4K med EBG (minimibud 33K) på ditvägen och 56 K, värt 67,3K med EBG (minimibud 44K) på hemresan. Har Eurobonus Gold.
1) Hur stor chans för uppgradering?
2) Varför olika minimibud?
3) Kan man buda också på SAS Go till SAS Plus på samma resa, dvs. öka chansen till någon form av uppgradering?
1 hur långt är ett snöre? Chansen är mellan 0 och 100% men ingen kan säga exakt då vi inte vet vilket flyg som avses eller vad andra ombord budat.
2 för sas tror att folk är villiga att betala detta, vissa flighter är mer eftertraktade än andra.
 
Toppen