Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Tack för tipsen, gjorde du en upgrade med poäng? Har hört att det kostar cirka 30 000 att uppgradera från plus till Business. Eller är det olika varje gånG?
Jo jag körde poäng men från go till business då jag inte kunde styra över ursprungs biljetten, det var 50000 poäng för den.

Sträcka: ARN-LAX
Datum: 2019-11-01
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 20.000
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Fler månader, ändrade till lägre bud ca 6 veckor innan
Gick uppgradering igenom: Ja, ca 48h innan avgång
Lediga platser 48h innan: >8
Lediga platser 49 timmar innan: 3 (till salu enligt SAS.se)

Nog skall man gå till service desken först.... Men det har hänt både en och annan gång att jag har uppgraderat i gaten i Köpenhamn. Sista gången var faktiskt till Peking, fullt i Business tidigt men det som hände i slutet var ett försenat flyg från Stavanger öppnade upp 6 platser i Business 10 minuter före boarding. I gaten hade de koll på att det kanske skulle bli så och hade en kölista. Det är inte precis första gången detta har hänt mig.

Så även vid ett nej i service desken så var tidigt vid gaten om du vill öka chanserna

Vax
Dette er sikkert et dumt spørsmål. Men hvor er servicedesken i København? Vi kommer fra Stavanger og skal videre til PEK og trenger å vite hvor vi skal henvende oss når vi kommer til CPH.

Sträcka: CPH-MIA
Datum: 2019-11-01
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Business och SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 35000/15000
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca: 9 månader
Gick uppgradering igenom: Nej, ca 36 h innan avgång
Lediga platser 48h innan: Planet helt slutsålt, så det kom inte som en överraskning. :(
Lediga platser 49 timmar innan: 0

Sträcka: CPH-NRT
Datum:
2019-11-07
Från kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 25065x2
Bid strength: Nästan lägsta
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 4 veckor
Gick uppgradering igenom:
Ja, ca 47h innan avgång
Lediga platser 48h innan: 9

Sträcka: ARN-LAX
Datum: 2019-10-30
Från kabinklass: SAS Go
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): SEK 6 000
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Fyra veckor innan, gick inte att sänka budet senare
Gick uppgradering igenom: Ja, ca 48h innan avgång

Toppen