Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Sträcka: GOT-PVG
Datum: 2019-10-29
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 27 165 x 2
Bid strength: Lägsta
Eurobonusstatus: Silver
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Ca. 4 dagar innan.
Gick uppgradering igenom: Nej, 36 timmar innan avgång
Lediga platser 48h innan: 2
Lediga platser 49 timmar innan: 8

Jag ska flyga till Kina i morgon, jag flyger från Göteborg via Köpenhamn. Jag reser i Plus. Om det finns plats över, vart uppgraderar man? där man chekar in? eller i gaten i Köpenhamn?

Jag ska flyga till Kina i morgon, jag flyger från Göteborg via Köpenhamn. Jag reser i Plus. Om det finns plats över, vart uppgraderar man? där man chekar in? eller i gaten i Köpenhamn?
Ingetdera, servicedesken i Köpenhamn, har du inte danskt pass bör du vrida ner förväntningarna på att lyckas rätt rejält...
Men det kan vara värt att be incheckningen i Göteborg att skriva ett meddelande till kollegorna i Danmark.

Ingetdera, servicedesken i Köpenhamn, har du inte danskt pass bör du vrida ner förväntningarna på att lyckas rätt rejält...
Men det kan vara värt att be incheckningen i Göteborg att skriva ett meddelande till kollegorna i Danmark.
Nog skall man gå till service desken först.... Men det har hänt både en och annan gång att jag har uppgraderat i gaten i Köpenhamn. Sista gången var faktiskt till Peking, fullt i Business tidigt men det som hände i slutet var ett försenat flyg från Stavanger öppnade upp 6 platser i Business 10 minuter före boarding. I gaten hade de koll på att det kanske skulle bli så och hade en kölista. Det är inte precis första gången detta har hänt mig.

Så även vid ett nej i service desken så var tidigt vid gaten om du vill öka chanserna

Vax

Tack för tipsen, gjorde du en upgrade med poäng? Har hört att det kostar cirka 30 000 att uppgradera från plus till Business. Eller är det olika varje gånG?

Toppen