Sträcka: PVG-CPH
Datum: 2018-06-20
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud: 2700 SEK (lagsta)
Bid strength: A bit low
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du omuppgradering: 2 veckor
Gick uppgradering igenom: NEJ, 36 h innan.
Gott om platser lediga i alla klasser pa detta flyg.
Ingen CU heller vad det verkar.
Det oekar saekert chanserna med ett hoegre bud.Har ett bud inne på CPH-PVG i juli T/R. Frågan är om det är värt att höja buden för att få till en uppgradering.
Det oekar saekert chanserna med ett hoegre bud.
Det beror vael paa hur mycket det aer vaert foer en sjaelv.
PVG - CPH aer ju ett dagflyg .
Daer kom CU mejlet!![]()
Nu har du nog fått det lite fel angående antal business stolar på RKP. Det är inte 52 stolar business på det planet (är 32 på A330). Det brukar vara högre försäljning i plus än business, där det finns 56 platser, på RKP finns det bara 28 stycken.
Med andra ord vet du inte. Vad SAS säljer och hur många platser som faktiskt finns är inte samma sak. Jag kan också räkna, men jag försöker att vara noga med att inte dra felaktiga slutsatser av mins resultat.
Nej RKP har inte 10 rader business, kommer jag ihåg rätt är det 6 rader i främre och 2 i bakre kabinen, dvs 48 platser business.A330 har 32 business-säten, 8 rader á 1,2,1 config. A340 har 40 i 10 rader 1,2,1 config. RKP har 10 rader med 2,2,2 config vilket iallafall jag får till 60. Hur är då mitt påstående om att RKP har 20 extra business-stolar fel?
Resan var ju ursprungligen planerad med en A330, dvs 32 business-säten. Om det då finns 3-4 lediga platser att välja på när man bytt plan 2 dagar innan avgång så har man antingen överbokat med 24-25 businessplatser eller blockerat dem av andra skäl. Businesskabinen var iallafall full när planet gick. Fine, klart att jag inte VET. Men att det skulle vara en felaktig slutsats vet jag inte riktigt om jag håller med om.