Haha 26:an var nog Baronen, och jag tog 27:ans tron ett par timmar in i flightenHaha, tror du menar rad 23? Vi hade även celebert sällskap på rad 26 (eller var det 27?) i form av Bengt Baron som även han hade satt sig på "tronen"
Rapportera gärna i följande format
Sträcka: ARN-PVG
Datum: 21/12-2017
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 10K poäng
Bid strenght: Low
Eurobonusstatus: Member
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 3 veckor
Gick uppgradering igenom: Ja (uppgradera utan kostnad till business vid gate)
Köpenhamn-shanghaiCph-pvg?
Sträcka: PEK-CPH
Datum: 04/01-2017
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Busniess
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 210 EUR (lägsta)
Bid strenght: Low
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 5 dagar
Gick uppgradering igenom: Nej
Vid incheckning kunde man ta del av en kampanj där uppgradering kunde göras från GO eller PLUS upp till BUS. Personalen påpekade särskilt hur bra kampanjen var eftersom man även fick tillgodoräkna sig dom extra eurobonusbaspoäng som uppgraderingen innebar. Priset här hamnade på 1199 CNY, dvs ca 280 EUR så jag tyckte det var hyfsat prisvärt med tanke på dom extra baspoäng som också skulle trilla in. Väl tillbaka och vid granskning av kontot så blev det inga extra baspoäng. Inga extrapoäng alls faktiskt. Vid kontakt med SAS så fick man bara beskedet att Eurobonus hade inte kört någon kampanj där.
Jag försökte förklara att jag visste mycket väl att inga extra baspoäng tillkommer när man uppgraderar på flygplatsen men att detta var en kampanj SAS körde och att det specifikt hade uttryckts att baspoäng skulle tillkomma. Bevis? Nja, hur tänkte SAS där? Kontentan av denna mailkonversation jag hade med SAS var att man ska fota allt och gärna spela in personalen vid incheckningen för att ha "bevis". Tråkigt att få dom råden.
mysko med valutakonverteringen du gör, om priset var CNY 1199 från plus till business så låter det som ett klipp även utan poängen.