Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Vaniljvodka

Medlem
Sträcka: CPH-NRT
Datum: 19 jan 2017
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 50.000 poäng
Bid strength: -
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Nästan fyra månader före avresa
Gick uppgradering igenom: JA

Nekad till Plus, men godkänd till business. Skönt, då slipper jag hustla med det här på Kastrup med kort transfer.
 

Jesperthyberg

Ny medlem
Rapportera gärna i följande format
Sträcka: ARN-PVG
Datum: 21/12-2017
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 10K poäng
Bid strenght: Low
Eurobonusstatus: Member
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 3 veckor
Gick uppgradering igenom: Ja (uppgradera utan kostnad till business vid gate)
 

Lauda 777

Medlem
Rapportera gärna i följande format
Sträcka: ARN-PVG
Datum: 21/12-2017
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 10K poäng
Bid strenght: Low
Eurobonusstatus: Member
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 3 veckor
Gick uppgradering igenom: Ja (uppgradera utan kostnad till business vid gate)

Cph-pvg?
 

J-Dog

Medlem
Sträcka: PEK-CPH
Datum: 04/01-2017
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Busniess
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 210 EUR (lägsta)
Bid strenght: Low
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 5 dagar
Gick uppgradering igenom: Nej

Vid incheckning kunde man ta del av en kampanj där uppgradering kunde göras från GO eller PLUS upp till BUS. Personalen påpekade särskilt hur bra kampanjen var eftersom man även fick tillgodoräkna sig dom extra eurobonusbaspoäng som uppgraderingen innebar. Priset här hamnade på 1199 CNY, dvs ca 280 EUR så jag tyckte det var hyfsat prisvärt med tanke på dom extra baspoäng som också skulle trilla in. Väl tillbaka och vid granskning av kontot så blev det inga extra baspoäng. Inga extrapoäng alls faktiskt. Vid kontakt med SAS så fick man bara beskedet att Eurobonus hade inte kört någon kampanj där.

Jag försökte förklara att jag visste mycket väl att inga extra baspoäng tillkommer när man uppgraderar på flygplatsen men att detta var en kampanj SAS körde och att det specifikt hade uttryckts att baspoäng skulle tillkomma. Bevis? Nja, hur tänkte SAS där? Kontentan av denna mailkonversation jag hade med SAS var att man ska fota allt och gärna spela in personalen vid incheckningen för att ha "bevis". Tråkigt att få dom råden.
 

pswe

Medlem
Sträcka: PEK-CPH
Datum: 04/01-2017
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Busniess
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 210 EUR (lägsta)
Bid strenght: Low
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 5 dagar
Gick uppgradering igenom: Nej

Vid incheckning kunde man ta del av en kampanj där uppgradering kunde göras från GO eller PLUS upp till BUS. Personalen påpekade särskilt hur bra kampanjen var eftersom man även fick tillgodoräkna sig dom extra eurobonusbaspoäng som uppgraderingen innebar. Priset här hamnade på 1199 CNY, dvs ca 280 EUR så jag tyckte det var hyfsat prisvärt med tanke på dom extra baspoäng som också skulle trilla in. Väl tillbaka och vid granskning av kontot så blev det inga extra baspoäng. Inga extrapoäng alls faktiskt. Vid kontakt med SAS så fick man bara beskedet att Eurobonus hade inte kört någon kampanj där.

Jag försökte förklara att jag visste mycket väl att inga extra baspoäng tillkommer när man uppgraderar på flygplatsen men att detta var en kampanj SAS körde och att det specifikt hade uttryckts att baspoäng skulle tillkomma. Bevis? Nja, hur tänkte SAS där? Kontentan av denna mailkonversation jag hade med SAS var att man ska fota allt och gärna spela in personalen vid incheckningen för att ha "bevis". Tråkigt att få dom råden.

Trist med missförståndet. Dock verkar något vara mysko med valutakonverteringen du gör, om priset var CNY 1199 från plus till business så låter det som ett klipp även utan poängen.
 

Teddulin

Medlem
Sträcka: EWR-ARN
Datum: 15/1
Från kabinklass: Plus Saver
Till kabinklass: Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 4970 SEK
Bid strength:
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 3 veckor
Gick uppgradering igenom: JA
 
Toppen