Ok, alltså bör man ignorera 197000 och hålla fast vid sitt ursprunliga bud i så fall och därmed är det bevisat att SAS använder mäklarmetoder för att driva upp budgivningen så att man skall tro att man måste buda 197 000 för att få igenom sitt bud.Det är ju inget som säger att du måste ha högsta bud för att bli uppgraderad heller.
Fast den som bjöd 197 000 bör blivit uppgraderad eller?Frågan är ju hur många andra bud som fanns mellan 197 och 40(eller rättare sagt 48). Du kanske hade näst högsta budget. Just det att det är mer än en vinnare (oftast) gör det ju väldigt svårt att jämföra...
Förutsatt att de faktiskt går i strikt nummerordning vilket de väl inte lovat att göra. Och med reservationen för att det kanske är ett konverterat cash bud och ingen vet vad växelkursen är.Fast den som bjöd 197 000 bör blivit uppgraderad eller?
Intressant att ditt bud gick igenom men inte vännens högre bud. EBG har väl 20% högre bud medan EBS har 10% eller tänker jag fel? Förutsatt att ni både budade från Plus till Business alltså.Sträcka: LAX-CPH
Datum: Jan 2025
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 40 000 poäng
Bid strength: Medium
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 4 månader innan
Gick uppgradering igenom: Ja, besked kom 6 timmar innan avresa.
Full flight så hade tur att det gick igenom. Polaren med EBS budade 50 000 och hans bud gick inte igenom.
Jepp, båda budade Plus till Business och ja, EBG = 20% och EBS 10% så i detta fall måste statusen kanske spelat roll och inte bara i form av extra % på budet men vem vet.Intressant att ditt bud gick igenom men inte vännens högre bud. EBG har väl 20% högre bud medan EBS har 10% eller tänker jag fel? Förutsatt att ni både budade från Plus till Business alltså.