Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Åkte nyligen LAX-CPH. Minimibud Plus-Business 22000p/3380 SEK. Två pax på olika PNR (båda EBG), där en budade 30 000p och en budade 3490 SEK . Cash-budet gick igenom 6 timmar innan avgång men inte poängbudet.

Det är ju inget som säger att du måste ha högsta bud för att bli uppgraderad heller.
Ok, alltså bör man ignorera 197000 och hålla fast vid sitt ursprunliga bud i så fall och därmed är det bevisat att SAS använder mäklarmetoder för att driva upp budgivningen så att man skall tro att man måste buda 197 000 för att få igenom sitt bud.

Fast det står att för att öka chansen bör man lägga ett högre bud och om inte ett högre bud ökar chansen så varför skall man lägga ett högre bud?

Screenshot 2025-01-06 at 13.31.45.jpeg

• Gilla
Reactions: hco
Fast lägger du ett högre bud så ökar det chansen - ponera att nr 6 i rangordningen har lagt motsvarande 60`000 poäng, om du då lägger 61`000 poäng så kommer du upp 1 plats i ordningen och har därmed ökat dina chanser att bli uppgraderad tex om det bara är 6 pers som blir uppgraderade.

Svårigheten är ju att veta hur många som blir uppgraderade, är det 1, 2 eller 15? Var och en får ju naturligtvis värdera sina poäng själv men jag hade aldrig lagt mer än runt 30`000 poäng och hållit fast vid det för att hoppas på att jag blev en av de lyckliga

Sträcka: BKK-CPH
Datum: 9 Jan 2025
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 60 000 poäng
Bid strength: Strong
Eurobonusstatus: EBB
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Cirka 2 dagar innan.
Gick uppgradering igenom: Nej, besked kom 6 timmar innan avresa.

Sträcka: LAX-CPH
Datum: Jan 2025
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 40 000 poäng
Bid strength: Medium
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 4 månader innan
Gick uppgradering igenom: Ja, besked kom 6 timmar innan avresa.

Full flight så hade tur att det gick igenom. Polaren med EBS budade 50 000 och hans bud gick inte igenom.

Sträcka: LAX-CPH
Datum: Jan 2025
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 40 000 poäng
Bid strength: Medium
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 4 månader innan
Gick uppgradering igenom: Ja, besked kom 6 timmar innan avresa.

Full flight så hade tur att det gick igenom. Polaren med EBS budade 50 000 och hans bud gick inte igenom.
Intressant att ditt bud gick igenom men inte vännens högre bud. EBG har väl 20% högre bud medan EBS har 10% eller tänker jag fel? Förutsatt att ni både budade från Plus till Business alltså.

Intressant att ditt bud gick igenom men inte vännens högre bud. EBG har väl 20% högre bud medan EBS har 10% eller tänker jag fel? Förutsatt att ni både budade från Plus till Business alltså.
Jepp, båda budade Plus till Business och ja, EBG = 20% och EBS 10% så i detta fall måste statusen kanske spelat roll och inte bara i form av extra % på budet men vem vet.

Toppen