Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Någonstans mellan 0-100%. Eller hur långt är ett snöre?

Det är helt omöjligt att svara på frågeställningen pga följande.
Vi vet inte när flighten är.
Vi vet inte hur bokningsläget ser ut.
Vi vet inte hur många som lagt bud.
Lediga säten säger absolut inget om beläggning.

Om flighten är om 2 dagar så är nog chansen god, är den om 2 månader är det helt irrelevant att spekulera nu. Rent generellt är fler villiga att betala mer för Business på nattflighter än dagflighter.
Att du reser i plus pro är tämligen irrelevant för uppgradering då sas tittar på ditt bud, inte vilken bokningsklass du har.
Hej flighten är på torsdag….
Och vill åka business men tycker det är dyrt med 86tskr…. För en businessplåt.

Hej flighten är på torsdag….
Och vill åka business men tycker det är dyrt med 86tskr…. För en businessplåt.
Väldigt oklart vad 86k kronor har att göra med din eventuella uppgradering.
Ingen här skulle betala det, om man nu var tvungen att köpa en Business plats hem hade man köpte en tor för 77k istället och vaskat hemresan.

SAS har inga flighter MIA-CPH på torsdag, så det måste vara någon annan flight du är bokad på. Flighten till Stockholm har bara 6 platser lediga i Business så där kommer det troligtvis vara svårt med uppgraderingar. Oslo flighten är mer öppen men väldigt bokad i plus just nu, men det är troligtvis större chans till uppgradering där.

Oavsett vad du nu bokat är det omöjligt att säga något om dina chanser till uppgradering. Troligtvis är chanserna större på Oslo flighten, men det är en gissning och behöver inte vara så. Det kan vara 30 pers på din flight som dragit mätaren i topp, eller så är du kanske ensam om att buda, ingen här vet och kan därmed inte ge någon mer specifik info heller om dina chanser.

Om ni är på samma biljett måste båda uppgradera inte bara den ena. Eller fattar jag dig fel och hon har bokat till bara dig? Det ska funka i så fall att hon budar för dig.
Hon har bokat en bonusresa för oss båda. Tänkte att jag som sitter på 300k+ poäng är Dmd kunde lägga buden, iaf till att börja med för min biljett. Men det är kanske så att hon behöver göra det för båda, eftersom jag typ får 400-fel när jag försöker följa länken på mina bokningar via SAS hemsida.

Hon har bokat en bonusresa för oss båda. Tänkte att jag som sitter på 300k+ poäng är Dmd kunde lägga buden, iaf till att börja med för min biljett. Men det är kanske så att hon behöver göra det för båda, eftersom jag typ får 400-fel när jag försöker följa länken på mina bokningar via SAS hemsida.
Det ska inte spela någon roll vem som lägger budet men det måste vara för båda. Annars måste ni dela upp er på två olika biljetter för att kunna buda för bara den ena.

Det ska inte spela någon roll vem som lägger budet men det måste vara för båda. Annars måste ni dela upp er på två olika biljetter för att kunna buda för bara den ena.
Har för mig att det ska vara så som du beskriver det, men när jag försöker komma åt ”Uppgradera Nu” via ”Mina bokningar” så får jag 404-fel av SAS, har testat andra bokningar också och får samma fel. Någon som har samma problem?

Attachments

• 1FDCB144-E1D8-47E1-985A-D01DB188F8A9.jpeg
    1FDCB144-E1D8-47E1-985A-D01DB188F8A9.jpeg
    63,7 KB · Visningar: 127
Har för mig att det ska vara så som du beskriver det, men när jag försöker komma åt ”Uppgradera Nu” via ”Mina bokningar” så får jag 404-fel av SAS, har testat andra bokningar också och får samma fel. Någon som har samma problem?
Flygplansläge? Du kommer inte bara till cashad sida? Aldrig sett förut?

Du har inte ”begränsad rättighet” i point pooling (om ni ens har det)?

Väldigt oklart vad 86k kronor har att göra med din eventuella uppgradering.
Ingen här skulle betala det, om man nu var tvungen att köpa en Business plats hem hade man köpte en tor för 77k istället och vaskat hemresan.

SAS har inga flighter MIA-CPH på torsdag, så det måste vara någon annan flight du är bokad på. Flighten till Stockholm har bara 6 platser lediga i Business så där kommer det troligtvis vara svårt med uppgraderingar. Oslo flighten är mer öppen men väldigt bokad i plus just nu, men det är troligtvis större chans till uppgradering där.

Oavsett vad du nu bokat är det omöjligt att säga något om dina chanser till uppgradering. Troligtvis är chanserna större på Oslo flighten, men det är en gissning och behöver inte vara så. Det kan vara 30 pers på din flight som dragit mätaren i topp, eller så är du kanske ensam om att buda, ingen här vet och kan därmed inte ge någon mer specifik info heller om dina chanser.
Jag blev uppgraderad. Ska aldrig boka plus igen. Blir businessplåt från början denna stressen tar hårt på mig…

Toppen