Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

naeem

Medlem
Sträcka: ARN-LHR
Datum: 18-12-2022
Från kabinklass: Go
Till kabinklass: Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 720 SEK
Bid strength: Medium
Eurobonusstatus: EBS
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 15 dagar
Gick uppgradering igenom: Ja, 24h innan


Första uppgraderingen - undrar nu om ett lägre bud hade varit tillräckligt..
 

Totopez

Medlem
Sträcka: EWR-ARN
Datum: 2022-12-20
Från kabinklass: SAS Plus
Till kabinklass: SAS Business
Bud: 2801 kr
Bid strength: Low
Eurobonusstatus: EBG
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Flera månader, men ändrade budet (sänkte) med några veckor kvar.
Gick uppgradering igenom: Japp, fick mail ett knappt dygn innan.
 

Borje L

Medlem
Hur fungerar det om man lägger ett bud som bekräftas och lägstanivån sedan höjs över budet som lagts? Är det ursprungliga budet fortfarande giltigt då? Jag har ett aktivt bud där det står att det är bekräftat men det är alltså under nuvarande lägstanivå.
 

JAM(1)777

Medlem
Min sambo har bokat en bonusresa 2-4-1. Försöker lägga ett bud på att uppgradera från plus till business på min biljett, men får bara svar att sidan inte hittas. Är det inte möjligt att uppgradera om någon annan bokat biljetterna?
 

LPC123

Medlem
Min sambo har bokat en bonusresa 2-4-1. Försöker lägga ett bud på att uppgradera från plus till business på min biljett, men får bara svar att sidan inte hittas. Är det inte möjligt att uppgradera om någon annan bokat biljetterna?
Om ni är på samma biljett måste båda uppgradera inte bara den ena. Eller fattar jag dig fel och hon har bokat till bara dig? Det ska funka i så fall att hon budar för dig.
 

palmen

Moderator
Vad är chansen för uppgradering om man budat ett medium bud reser med sas plus pro. Är över 18 platser lediga i business flighten är mia-cph.
Någonstans mellan 0-100%. Eller hur långt är ett snöre?

Det är helt omöjligt att svara på frågeställningen pga följande.
Vi vet inte när flighten är.
Vi vet inte hur bokningsläget ser ut.
Vi vet inte hur många som lagt bud.
Lediga säten säger absolut inget om beläggning.

Om flighten är om 2 dagar så är nog chansen god, är den om 2 månader är det helt irrelevant att spekulera nu. Rent generellt är fler villiga att betala mer för Business på nattflighter än dagflighter.
Att du reser i plus pro är tämligen irrelevant för uppgradering då sas tittar på ditt bud, inte vilken bokningsklass du har.
 
Toppen