Senaste nytt

Plusgrade: Rapportera dina bud

Abbs

Medlem
Sträcka: CPH - LAX
Datum: 2022-09-12
Från kabinklass: SAS Plus Pro (Y)
Till kabinklass: SAS Business
Bud (ange poäng/pengar (valuta): 30000 poäng
Bud styrka: Medium
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: > 3 veckor
Gick uppgradering igenom: Nej

Oturen fortsätter :)
 

ilon

Medlem
Sträcka: ARN - CPH
Datum: 2022-09-17
Från kabinklass: SAS Go Smart (K)
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta): 4000 poäng
Bud styrka: Låg
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: < 1 vecka
Gick uppgradering igenom: Nej, 24h innan avgång
 

ilon

Medlem
Sträcka: ARN - CPH
Datum: 2022-09-17
Från kabinklass: SAS Go Smart (K)
Till kabinklass: SAS Plus
Bud (ange poäng/pengar (valuta): 4000 poäng
Bud styrka: Låg
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: < 1 vecka
Gick uppgradering igenom: Ja, 24h innan avgång
 

Luke

Medlem
Sträcka: EWR - ARN
Datum: 2022-09-15
Från kabinklass: SAS Go
Till kabinklass: SAS BUSINESS
Bud (ange poäng/pengar (valuta): 59 000 poäng
Bud styrka: -
Eurobonusstatus: EBD
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: > 1 vecka
Gick uppgradering igenom: Nej, 6h innan avgång

En fråga: Den senaste tiden har jag fått detta mejl 6 timmar innan flight: "SAS Upgrade - Ditt bud är tyvärr ogiltigt. // Vi har tyvärr inte kunnat hantera ditt bud på en uppgradering av din SAS-bokning [...] eftersom betalningen inte har gått igenom."

Detta skiljer sig från det normala "SAS Upgrade - Ditt bud räckte inte till en uppgradering".

Är det någon annan som fått detta meddelande? Det har hänt flera ggr (även inom Europa med bud som normalt "alltid" gå igenom), och jag misstänker att bud kan ha varit vinnande, men något annat strular. Någon som vet vad det kan bero på? Har massor av poäng så det är inte det som är problemet. Tack på förhand.
 

RimaZ

Medlem
Sträcka: CPH-IAD
Datum: 2022-09-23
Från kabinklass: Plus
Till kabinklass: Business
Bud: 30.000 EBP x4
Bid strength: Medium
Eurobonusstatus: EBD, EBG, EBS, EBB
Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Tre månader
Gick uppgradering igenom: Nej.

Ingen överraskning då vi var fyra personer, men försöker man inte så vinner man inte!
 
Har sas skruvat upp priserna inrikes? Har några flygningar mellan Malmö och Stockholm i go, minsta bud är 600kr eller 5000poäng på de? Var väl 400kr eller 4000poäng innan?
 
Last edited:

larced

Medlem
Kort fråga. Är det så numera att man inte får baspoäng motsvarande den klass men uppgraderar till längre om ett but går igenom?
Om jag ex vinner ett bud och på poäng uppgraderar från Plus till Business, får jag då nya baspoäng motsvarande Plus eller Business biljett?
 

folo

Medlem
Kort fråga. Är det så numera att man inte får baspoäng motsvarande den klass men uppgraderar till längre om ett but går igenom?
Om jag ex vinner ett bud och på poäng uppgraderar från Plus till Business, får jag då nya baspoäng motsvarande Plus eller Business biljett?
Korrekt, inga fler baspoäng. Du får bara poäng för Plus då.

Uppgraderar du med pengar (oavsett om originalbiljetten är betald eller bonusbiljett) istället får du poäng efter en fast tabell: Se under SAS UPGRADE-rubriken här: https://www.sas.se/eurobonus/partners/flygbolag/scandinavian-airlines/
 
Toppen