Senaste nytt

Plusgrade - Nu kan man buda med någon annans poäng

Strålande, frugan har ju lite småpoäng eftersom hon flyger sällan med SAS (och då alltid tillsammans med mig). Nu kan jag ju använda dom poängen och uppgradera mina jobbresor sommåte ske i ekonomiklass, jag får resa lite bekvämare och får lite mer poäng till vårt huvudkonto :)

I det här fallet så är det ju även intressant att förstå hur det funkar med statusbonusen. Dvs, om resenären är EBB, men det som betalar är EBD, räknas budet då 30% högre i och med EBD-statusen eller inte (och vice versa om resenären har status, men inte den som betalar)?
Är det någon som har fått någon klarhet i ovanstående frågeställning?

Jag har en snarlik fråga:
Jag har en planerad resa med min sambo i sommar. Vi tänkte använda poäng som ligger och skvalpar på min sambos konto för att lägga bud på uppgradering. Jag är EBG, min sambo EBS. Kommer budet att tillgodoräkna min EBG-status?

Läser man reglerna är det lite oklart ifall man kan använda EB konton tillhörande personer som inte reser på bokningen eller ej. Jag testade detta nu och det fungerade bra, uppgradering gick igenom för mig när poängen kom från en person som inte skulle resa.

Är det någon som kan förklara lite mer ingående hur detta fungerar? Ska man logga in på passagerarens EB-konto, eller det kontot där poängen ska dras ifrån?

Har vi fått någon klarhet i gällande bonusen? Jag och dottern ska till NYC, jag EBG och hon EBS. Tänkte buda med hennes poäng, men gissar att jag inte får min EBG-bonus? Eller?

Enligt chatten så är det den nivå som kontot med poängen har.
Vilket naturligtvis är den enda rimliga lösningen. :)
Annars hade snart Diamond medlemmarna "hyrt ut" sina konton så att man kunde buda via dem och få Diamondbonusen på respektive bud. Det är högst rimligt att det är den status som gäller är den som poänginnehavaren har. Allt annat hade skapat en oerhörd circus.

Toppen