Senaste nytt

Plusgrade - Nu kan man buda med någon annans poäng

DanielKif

Medlem
Jag tyckte detta var så intressant så jag startar en ny tråd om detta. Har någon annan skrivit om detta tidigare så ber jag om ursäkt.
Ska den ligga i plusgrade tråden så flytta in informationen.
När jag skulle in och kika på uppgradering på min Miamiresa i maj så såg jag precis att jag kunde logga in med ett annat konto. Jag kunde logga in med mitt eget och lägga bud.
Testade sedan att logga in med min sambos konto och det gick ge bud från det kontot med. Det här är en fantastisk lösning. Det har varit krångligt att ge bud från rätt konto tidigare
400cae11557528998ec21ecdf23e4b17.jpg

Kan man använda någon annans Eurobonusnummer - alltså någon som inte är passagerare på bokningen? T.ex jag reser, använder tjejens kontobalans?

Och kan man buda från fler än ett konto? Säg att det är två personer i bokningen - kan vardera buda från "sitt" konto eller är det en stackare som måste betala för båda?

Och kan man buda från fler än ett konto? Säg att det är två personer i bokningen - kan vardera buda från "sitt" konto eller är det en stackare som måste betala för båda?
Det är allt eller inget när man bjuder, vill ni bjuda separat får ni ringa SAS och be dem splitta biljetten i två PNR.

Kan man använda någon annans Eurobonusnummer - alltså någon som inte är passagerare på bokningen? T.ex jag reser, använder tjejens kontobalans?

I det här fallet så är det ju även intressant att förstå hur det funkar med statusbonusen. Dvs, om resenären är EBB, men det som betalar är EBD, räknas budet då 30% högre i och med EBD-statusen eller inte (och vice versa om resenären har status, men inte den som betalar)?

Det är allt eller inget när man bjuder, vill ni bjuda separat får ni ringa SAS och be dem splitta biljetten i två PNR.
Det stämmer delvis. Vill ni lägga varsit bud på samma sträcka så behöver bokningen delas upp som Canadien säger.
Kan ni ta varsin sträcka så kan en person buda på ditresan. På hemsresan kan en annan person lägga ett bud.

Last edited:
Jag har inte testat lägga ett bud från en person som inte är med i bokningen men jag har testat att logga in och det går bra och det ser definitivt ut som om att man kan lägga ett bud från vilket konto som helst.

Toppen