Senaste nytt

Plus Pro-biljetter nu gratis ändringsbara samma dag

Eller så öppnar det upp för fler att platser blir lediga på den avgång du vill byta till
I teorin. Men jag misstänker att det i mångt och mycket följer mönstret att man byter till "populärare flighter". Så på de som folk byter ifrån fanns det troligen redan platser. Detta gäller såklart även EBD som byter, men ju fler som deltar i tombolan desto större effekt.

Några frågor väcks hos mig när jag läser SAS Sales info om detta

Q: Is this feature available for other ticket types?
No, it is only available for SAS Plus Pro tickets.
Jag utgår ifrån att det också gäller för SAS Plus Pro Bio, men det är inte specificerat

•Desired flight must be between same cities.
Går det att ändra exempelvis BRU-ARN till BRU-CPH-ARN och vice versa?
Får man i så fall poäng enligt originalbokning eller vad man faktiskt flugit?

Några frågor väcks hos mig när jag läser SAS Sales info om detta

Jag utgår ifrån att det också gäller för SAS Plus Pro Bio, men det är inte specificerat

Går det att ändra exempelvis BRU-ARN till BRU-CPH-ARN och vice versa?
Får man i så fall poäng enligt originalbokning eller vad man faktiskt flugit?
SAS har ju definierat för EBD förmånen att man måste åka samma sträcka och får inte lägga till eller ta bort flighter så du kan nog utgå ifrån att samma regler gäller här att du inte kan ändra att flyga fler flighter än vad du bokat.

Jag skäms, har slavat att läsa BC under sommaren, förmodligen har detta informerats tidigare

SAS PLUS Pro och SAS PLUS Pro Bio ger samma möjlighets att omboka biljetten samma dag

IMG_0464.png

Jag skäms, har slavat att läsa BC under sommaren, förmodligen har detta informerats tidigare

SAS PLUS Pro och SAS PLUS Pro Bio ger samma möjlighets att omboka biljetten samma dag

Visa bifogad bild 155502
Japp, det har du slarvat med.... :p

Toppen