Senaste nytt

Platstillgång EuroBonus avseende Star Alliance Award biljetter (inkongruens ANA och EB)

Precis, AT (AwardTravelr) hänvisar ju till just dom källorna.. men SK säger no go, det skumma var att jag häromdan fick "jag kan inte få confirmed" på den flighten.. medan dagar innan och efter har svaret varit "nej det finns inga platser".. så uppenbarligen verkar det ha o göra med en otrevlig kombo av dålig SK personal (okunskap, ovilja) samt SK's tillgång till O platser som verkar skilja sig från vad ANA, UA och AC verkar ha tillgång till?!

Det skiljer sig ibland och jag har aldrig heller förstått varför. Jag kunde tex inte boka om till en matarflygning till FRA när ANA visade på plats. EB sa inga problem, den tar vi. Men när de skulle boka 'försvann' platserna. Det visade sig efter ett tag att LH bara tillät nybokningar på dessa platser, inte ombokningar. Mycket konstigt....

Gäller o nyttja F faciliteterna till max nu med tanke på att skatter+avgifter ökade med 1000SEK pga denna rerouting som innebar en flygplats mindre men en F lounge mer.. :cool:

Man betalar ju helt enkelt för sin egen tillfredsställelse.. intressant

Härligt att det ordnade upp sig tillslut. Det är lätt värt det, FCT är grymt och även LH ombord är ett mycket bra val.

Toppen