Senaste nytt

Platstillgång EuroBonus avseende Star Alliance Award biljetter (inkongruens ANA och EB)

Försökte via US Airways boka C på NH's 787:a HND-FRA. Både ANA och AwardTravelr visade tillgång, men icke hos US...
För skojs skull kollade jag med EuroBonus och tro't eller ej, de hade platser!
Things work in mysterious ways... :confused:

Försökte via US Airways boka C på NH's 787:a HND-FRA. Både ANA och AwardTravelr visade tillgång, men icke hos US...
För skojs skull kollade jag med EuroBonus och tro't eller ej, de hade platser!
Things work in mysterious ways... :confused:

AwardTravelr använder ANA som källa och platstillgångar på ANA flyg som visas på ANA webbsida kan man inte alltid räkna med att de är tillgängliga för andra Star Alliance program.

Det är precis som Miles&More medlemmar får bättre platstillgångar på Austrian, Brussels Airlines, Lufthansa, SWISS än andra Star Alliance FFP medlemmar.

AwardTravelr verkar leta på lite olika programs sidor beroende på vad man söker. Ofta kommer Aeroplan och UA upp också.
Hittills har jag sett dessa + ANA när jag kollat resor.
Håller med om att kunna boka *A Award direkt på nätet hade varit att föredra än allt telefonjoxande.

Jag har i detta nu problem med en LH F som visas på awardtravelr men som SK först inte kunde få confirmed och nu inte kan se alls, på awardtravelr visas den fortfarande och källan står som UA, ANA, aeroplan...

Verkar som det är en j-t olycklig kombo av clowner på SK EBG service + tveksam tillgång utifrån ANA då!?

Någon som kan se om LH458 avgång 9/6 MUC-SFO (direkt) har O Award (F) tillgänglig för EB bokning.. blir så trött att man får massa olika besked beroende på vem man pratar med hos SK

Last edited:
Jag har i detta nu problem med en LH F som visas på awardtravelr men som SK först inte kunde få confirmed och nu inte kan se alls, på awardtravelr visas den fortfarande och källan står som UA, ANA, aeroplan...

Verkar som det är en j-t olycklig kombo av clowner på SK EBG service + tveksam tillgång utifrån ANA då!?

Någon som kan se om LH458 avgång 9/6 MUC-SFO (direkt) har O Award (F) tillgänglig för EB bokning.. blir så trött att man får massa olika besked beroende på vem man pratar med hos SK
Nej inte vad jag kan se 2012-06-05 17-02-26.jpg

Jag har idag haft samma problem med EB-bokningen. Fick till svar att det inte fanns några lediga platser alls i C den 4/8 på sträckan SIN-HKG. Via ANA hittar jag minst 2 flighter med ledig tillgång.

Dags för ett nytt försök!

Uppdatering: Ingen lycka på försök två heller, även om det nu fanns en plats på en UA flight.

Tycker det är med roulette som nämndes ovan stämmer bättre och bättre.

Last edited:
Tänkte göra ett nytt försök idag igen då AT fortfarande visar tillgång på LH458 i F.. sen säger Expertflyer att det är F6 samt A6 vilket ju tyder på att F torde vara rätt tillgängligt. Nu är det bara 2 dar till avgång och man kan tycka att LH borde ha släppt ev M&M reserverade platser till övriga *A ?

Eller är det så att EB är så pass undervärderat i *A att dom inte ens har samma tillgång som övriga *A bolag har när det gäller Award-tillgänglighet ? Kanske för att SK saknar F helt o hållet själva? Handlar väl om klassiska GE och TA mentaliteten bland alla bolag ;)

Enligt aeroplan.com finns platser i F lediga på LH458 samma gäller ANA.com och United.com. Så man tycker ju att även SAS ska lyckas hitta denna.

Toppen