Senaste nytt

Plasta in incheckade väskor?

ulagun

Medlem
Aldrig förstått detta med att plasta in väskor.
Oerhört vanligt på flygplatser i 3.e världen där folk reser med kassar och knyten, men sällan sett det på flygplatser i väst.
Utöver förstöra miljön med all denna plast, vad är fördelen med att plasta in? Bara tanken på att checka in på hotell och försöka öppna en väska inlindad i metervis med gladpac....
Köp en rejäl resväska istället.
Fråga;
Hur många här på BC plastar in sina väskor?
 

Dr. Miles

Expert
Aldrig förstått detta med att plasta in väskor.
Oerhört vanligt på flygplatser i 3.e världen där folk reser med kassar och knyten, men sällan sett det på flygplatser i väst.
Utöver förstöra miljön med all denna plast, vad är fördelen med att plasta in? Bara tanken på att checka in på hotell och försöka öppna en väska inlindad i metervis med gladpac....
Köp en rejäl resväska istället.
Fråga;
Hur många här på BC plastar in sina väskor?
Jag skulle gissa att risken av stöld av innehållet minskar med inplastning.
I fall någon skulle öppna väskan då bör man kunna se att väskan har blivit öppnad.
 

ulagun

Medlem
Jag skulle gissa att risken av stöld av innehållet minskar med inplastning.
I fall någon skulle öppna väskan då bör man kunna se att väskan har blivit öppnad.

Och hur fungerar det med US Customs
Mer än en gång vi haft en papperslapp i väskan där det står att de öppnat och undersökt innehållet.
Likaså från Tallinn. Efter incheckning blivit beordrad öppna väskan för att kolla alkoholvolymen på medhavda drycker.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

KNA

Medlem
Senast jag såg många pax plasta in sina väskor var på Boryspils internationella flygplats , det är bättre att köpa ett reseskydd (avsett för ryggsäck mm) om man behöver skydda väska och samtidigt kan man lägga ner ytterkläder mm
 

henrik l

Medlem
Aldrig förstått detta med att plasta in väskor.
Oerhört vanligt på flygplatser i 3.e världen där folk reser med kassar och knyten, men sällan sett det på flygplatser i väst.
Utöver förstöra miljön med all denna plast, vad är fördelen med att plasta in? Bara tanken på att checka in på hotell och försöka öppna en väska inlindad i metervis med gladpac....
Köp en rejäl resväska istället.
Fråga;
Hur många här på BC plastar in sina väskor?

På flygplatsen i Palermo erbjuds den här servicen och där ser jag nu och folk som står och plastar in vanliga resväskor.
 

fcx

Medlem
Inplastning ger skydd mot stöld och att saker läggs in i väskan, enligt samma princip som ett larm (dvs tjuven väljer en annan väska istället).

Dessutom skyddar det mot slitage och tullinspektion.

I praktiken är det dock förmodligen värdelöst.
 
Toppen