Senaste nytt

Plasta in incheckade väskor?

Palawan

Ny medlem
Tanken är att plasta in en tygväska, den är stor och rymlig men vore bra att skydda den lite, kanske köper en rulle på biltema och plastar in själv hemma. I fall de vill öppna och kolla barnmaten har man inte lagt för mycket pengar på inplastning.
 

Palawan

Ny medlem
Kan tillägga att flygbolaget är Singapore airlines från Arlanda-Changi och sedan vidare med Silkair till Davao
 

Vixit

Medlem
Har aldrig plastat in själv, men gissar:

- tygväskor och ”afrikakassar” som behöver extra skydd, särskilt till äventyrliga destinationer.

- folk som har haft en vansinnig otur på tidigare resor och säger att nu ska det fanimej inte få hända en gång till.

- folk som aldrig, eller sällan, reser och som tycker det ser tryggt ut. Troligtvis helt i onödan, men om det får dem att stressa mindre inför resan, varför inte.

I ditt fall skulle jag säga att det helt beror på hur känslig ”tygväskan” är, om det lätt kan gå hål i den om någon hårdare kant skulle råka pressas emot den, eller om den packas så full att den kan rämna. Annars borde varken ditt val av flygbolag eller rutten behöva plast.
 

ekf

Medlem
Har aldrig plastat själv, men har letat efter plastservice några enstaka gånger i ”långbortistan”, dock utan att hitta sådan där. Motiveringen för mig själv var då att undvika stöld och ofrivilligt extra innehåll enligt larmprincipen som fcx beskrev ovan... Främst det senare...
 

Delayed

Medlem
Aldrig förstått detta med att plasta in väskor.
Jag har själv gjort det ett fåtal gånger. Vid ett tillfälle hade jag en opålitlig tygväska med halvtrasigt blixtlås. Motiven andra gånger kommer jag inte ihåg. För mig handlar det om kanske fem inplastningar på några tiotals år resande så det är ingen tjänst jag nyttjar direkt frekvent.

Jag kan ju inte svara för allas motiv men gissar att vanligaste orsaken kanske är att minska konsekvenserna av något liknande detta:
ZSUITCASE.jpg
 
Toppen