Senaste nytt

Planering: Ut på tur aldrig sur 2012

Här är början på sportlovets roster. Berlin lockar men skulle behöva er hjälp att fylla torsdagen samt även lite på fredagen eventuellt.;)

SPORTLOV 2012

Onsdag
07.05 - 08.05 ARN-OSL 379 SEK
09.35 - 11.10 OSL-SXF 299 SEK
20.35 - 22.10 SXF-OSL 378 SEK

Torsdag
???????

Fredag
19.00 - 20.00 OSL-ARN 370 SEK

Här är början på sportlovets roster. Berlin lockar men skulle behöva er hjälp att fylla torsdagen samt även lite på fredagen eventuellt.;)

SPORTLOV 2012

Onsdag
07.05 - 08.05 ARN-OSL 379 SEK
09.35 - 11.10 OSL-SXF 299 SEK
20.35 - 22.10 SXF-OSL 378 SEK

Torsdag
???????

Fredag
19.00 - 20.00 OSL-ARN 370 SEK

Kul att du ska till Berlin över dagen, mycket trevlig stad. Minns att jag gjorde mina första ensamflygningar till Berlin över en dag, NYO-SXF-NYO med FR.
Är du intresserad av planespotting rekommenderar jag att du besöker TXL ett par timmar. Finns utmärkta spottingmöjligheter på terminalbyggnadens tak.

Hade jag varit du hade jag försökt ägna torsdagen för en dagsresa uppåt i Norge. Finns mängder av intressanta småflygplatser där uppe.

Ta gärna en titt på denna TR och låt dig inspireras.
Arctic "Dash" With Wideroe: 2 Days, 7 Stops (pics — Trip Reports Forum | Airliners.net

Kanske kan vara värt att prova någon flight med WF? Kan vara intressant för omväxlingens skull. :)
Annars har ju DY som redan omnämt flighter till ALX, eller en tur till TOS kanske?

Ett förslag att göra senare är att kanske se sig om lite i Finland, ialafall ifall att du vill flyga DY.
DY flyger till Rovaniemi (RVN), Oulu (OUL), Kiätillä (KTT) och Ivalo (IVL) från HEL.

De flyger även som du säkert redan vet till Åbo (TKU) från ARN, borde gå att komma undan billigt på denna sträcka.

Lycka till!

Last edited:
Hmm, OSL-CPH-LGW-SVG på torsdagen? Då får du övernatta i Stavanger och sen köra en inrikestur på fredagen!

Edit: T.ex. SVG-BGO-TRD-AES-OSL på fredagen ;)

Last edited:
@ J.Myller. Tack för tipset om TXL! Det är ju en perfekt tid som jag får där nere för att både hinna med att se lite av staden samt dra sig ut mot TXL. WF kommer jag nog köra i sommar då de har sin kampanj "Norge runt" ;) Finland får det bli på påsklovet, men en Åbo kanske man kan hinna med fram och tillbaka eller blir 25 min för kort för turn-around där?

@ Morgan. Grym planering med LGW!:eek: Ska kolla lite på det där, men skulle nog föredra att köra ARN-OSL-CPH-LGW-BGO och sedan vidare till TRD dagen efter.

Jag känner på mig att 2012 kommer bjuda på många reserapporter från mig.

Efter att ha läst hela tråden så slår det mig att vi är flera här som njuter av själva resandet i sig.
Har ofta svårt att få människor att förstå detta när jag berättar om min passion. Visst är målet viktigt på ett sätt men resan i sig är också viktig för tillfredställelsen.

"Att vara på väg någonstans" ger mig en härlig känsla av frihet. Det gäller egentligen alla färdmedel för min del. Bil, buss, tåg, båt och inte minst, flyg. Till och med på cykel och till fots när jag känner efter :)

Efter att ha läst hela tråden så slår det mig att vi är flera här som njuter av själva resandet i sig.
Har ofta svårt att få människor att förstå detta när jag berättar om min passion. Visst är målet viktigt på ett sätt men resan i sig är också viktig för tillfredställelsen.

"Att vara på väg någonstans" ger mig en härlig känsla av frihet. Det gäller egentligen alla färdmedel för min del. Bil, buss, tåg, båt och inte minst, flyg. Till och med på cykel och till fots när jag känner efter :)

Du är min nya bästis! Du beskriver känslan väldigt på ett bra sätt! Att vara ute på tur får mig att bli den person jag egentligen är! Det svåraste med vår passion är som du nämner: att lyckas beskriva den för andra! :)

Ni är inte ensamma här på BC om att tycka att "resan är målet" även om det finns många
fantastiska resmål som går att kombinera med själva resandet...

Någon som kan svara på ifall man hinner turn around på 25 minuter i Åbo? Blir givetvis tvungen att använda "direct to gate" konceptet! Men är det någon som vet ifall man ankommer in direkt i gaten eller kommer man direkt in till en separat ankomsthall?

SPORTLOV 2012

Onsdag
08.30 - 09.50 ARN - LLA 319 SEK
10.15 - 11.35 LLA - ARN 294 SEK
15.20 - 16.20 ARN - UME 359 SEK
18.55 - 19.55 UME - ARN 294 SEK

Totalt: 1 266 SEK

Vad tycker ni om upplägget? Har aldrig varit på varken LLA eller UME och det vore härligt att få besöka Sveriges LPA! ;) Tittar man på statistiken efter detta har jag varit på DY's alla inrikes destinationer i Sverige. (VBY ska jag till i sommar) Tycker det vore härligt med en liten Norrlandsturné på en av sportlovets dagar och sedan kanske köra en slinga över till OSL dagen efter för att sedan slå på stort under påsken.:cool:

Toppen