Senaste nytt

Planering: Ut på tur aldrig sur 2012

Är det ett måste med Norwegian? Annars kan du ju komma till New York för nästan samma pengar.

Helst Norwegian.;) Har tittat faktiskt på New York redan men det drar iväg en hel del när man ska ha hotell etc.

@bjornstrom. Poäng får jag i Norwegian Reward, och med SKY och WiFi ombord håller jag med att det inte blir någon Business Class, utan First Class!:D

Nu börjar det bli lite off topic, men "sky interior" måste vara en av de mest överreklamerade "produkterna" under 2012... lite blåa lysdioder under taket?! nä, då flyger jag hellre i en skön stol med bra service.

Jag såg på din profil att du var studerande. Hur får du ihop det att flyga så mycket under lovdagar att det inte går ut över dina studier? Jag minns att när jag studerade, visserligen i ett helt annat land (kan ha varit lite hårdare klimat?), fanns det ingen tid att avvara för att åka på weekends bara för att man råkar ha en veckas ledigt. De allra flesta var nästan införstådda med att "lov" innebar självstudier...

Sedan så vill jag också gärna fråga (av ren nyfikenhet) vad det är med själva flygandet som gör att du återvänder dit gång efter gång helt frivilligt (tolkar inte som att det är något jobb som tvingar dig att flyga). Hade det varit resor i F så kanske jag förstått att det är det lilla extra, det lyxiga och det med lite flärd i, som lockar; men Norwegian? Det är ju ungefär som att åka med vilken buss eller tåg som helst. Från en punkt till en annan, köp dig en kopp kaffe om du vill, köp med dig din egen dagstidning, betala extra för bestämd sittplats... Jag menar, titta på folk kan man göra även på pendeln mellan Stockholm och Uppsala. Dessutom blir det massor med pengar över. Som sagt, undrar av ren nyfikenhet.

God fortsättning!

Jag såg på din profil att du var studerande. Hur får du ihop det att flyga så mycket under lovdagar att det inte går ut över dina studier? Jag minns att när jag studerade, visserligen i ett helt annat land (kan ha varit lite hårdare klimat?), fanns det ingen tid att avvara för att åka på weekends bara för att man råkar ha en veckas ledigt. De allra flesta var nästan införstådda med att "lov" innebar självstudier...

Angående resor och studier är det viktiga ordet Planering. Jag pluggar heltid på universitet och har flera extrajobb, men har en strikt planering för skolarbetet. Därför får man tid till att resa. :) Har även pluggat ett år på franskt gymnasium med internat och där var det hårdare rutiner. Men även där hann jag med lite resor runt "en France"

God fortsättning!

Last edited:

Sedan så vill jag också gärna fråga (av ren nyfikenhet) vad det är med själva flygandet som gör att du återvänder dit gång efter gång helt frivilligt (tolkar inte som att det är något jobb som tvingar dig att flyga). Hade det varit resor i F så kanske jag förstått att det är det lilla extra, det lyxiga och det med lite flärd i, som lockar; men Norwegian? Det är ju ungefär som att åka med vilken buss eller tåg som helst. Från en punkt till en annan, köp dig en kopp kaffe om du vill, köp med dig din egen dagstidning, betala extra för bestämd sittplats... Jag menar, titta på folk kan man göra även på pendeln mellan Stockholm och Uppsala. Dessutom blir det massor med pengar över. Som sagt, undrar av ren nyfikenhet.

God fortsättning!

Nu går jag på gymnasiet och inte universitet, därför blir loven ganska fria och det är den enda perioden då det öppnas upp möjligheter för mig att flyga runt.:) Flygningarna till GOT blev det eftersom det var en kampanj dit ner för 50 SEK enkel och OSL har jag under detta år lyckats få en stor kärlek till. Jag håller med ditt resonemang om att jag likväl kan ta pendeln till Uppsala, men att göra dessa flygningar är någonting som fastnar i mitt hjärta. Att vakna upp med vetskapen om att man ska upp i luften, sitta på Arlanda Express upp till ARN, in genom säkerhetskontrollen, boarding, flyga i väg, osv är varje enskilt moment någonting som ger mig erfarenhet och släcker törsten på min passion. Det skulle egentligen kunna vara tåg också, men det lockar inte på samma sätt riktigt. Kort och gott kan man säga att det bästa jag vet är att vara ute på tur, det är då jag mår som bäst!;)

Vad man tycker det är kul är olika bland olika människor och i olika tidpunkter. :)

Jag tyckte också att det var roligt att flyga överhuvudtaget när jag var ung.
Då spelade det ingen roll om det var att sitta i trånga stolar i ekonomiklass flera timmar. Själva flygningen var en del av nöje.

Idag tycker jag fortfarande om flyget. Men det är mindre kul att sitta i ekonomiklass longhaul med litet barn.
Och andra sidan är det kul att visa min son allt om flyget och förklara saker och ting kring flyget. (dock ej om Mileage Run än...)

Så jag tycker att det är kul att höra från andra människor som inte har tappat gnistan/inspiration. Det gör mig glad. :)

Ha trevlig flygningar, lonewolf!

@bjornstrom. Poäng får jag i Norwegian Reward, och med SKY och WiFi ombord håller jag med att det inte blir någon Business Class, utan First Class!:D

...poäng du inte kan använda till annat än ekonomiflighter med DY :D

...Boeing 737 i "High-density" konfiguration är väldigt långt ifrån First Class hur många lysdioder du än blinkar med ;)

Jag startar härmed den officiella BusinessClass.se klockan. Det är bara en tidsfråga tills du "vaknar upp" :)

Toppen