Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 31 oktober 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi som åkte från ARN med SAS idag hade som vanligt en fantastisk trevlig kabinbesättning
image.jpeg

En rutt som gick lite annorlunda tackvare vindarna, Polen, Tjeckien, Österrike, Italien och över till Barcelona.

Jag är lite osäker i viken tråd jag skall lägga upp detta i men det får bli i denna.
Det underbara gänget som åkte i från Stockholm igår och hade retur idag kom till gaten i BCN ca 35 minuter före avgång och den skulle vara 12,35 till Oslo på skärmen står det bording klockan 12,00, tiominuter efter klockan 12,00 kommer kaptenen upp och frågar de två killarna vid gaten varför de inte har börjat borda, dessa två killar blir stressade och börjar ringa ett par samtal och när dom ha fått svar från någon så börjar de bordningen med att annonsera att EBG/EBD samt *G och raderna 20-32 kan börja bordningen.
När vi suttit i flyget ca 15 minuter hälsar kaptenen oss välkomna och vi är redo att starta vår flygning till OSL som kommer att ta 3,15 timmar när det gått ytterligare 5 minuter kommer kaptenen återigen och meddelar han var karske väl optimistisk det är bra några väskor till som skall lastas.
Sitter på 1D och har full koll på vad som sker "där framme", det går ytterligare 5 minuter så kommer rampagenten in och meddelar kaptenen att "vi vet inte var bagaget är"! Kaptenen som nu blir upprörd säger vet ni inte vad bagaget är?
Nej blir svaret från det stressade och svettandes kvinnliga rampagenten, vår kapten säger att det är helt oacceptabelt att allt bagage är borta, SAS betalar mycket till Er för att detta skall fungera, detta får vår XX(ohörbart)avdelning i Stockholm ta had om omgående imorgon!
Sedan dröjer det ett tag och då dyker det upp en traktor med fem fulla vagn med väskor upp och dessa börjas lastas
kaptenen meddelar att det kommer att ta 15 minuter innan vi kan lämna gaten.
Vi kommer iväg 45 minuter sena.

Om Ni orkar så kommer det lite mera om resan här.
Efter ca 1,5 timme av flygningen meddelar kabinchefen att all servering kommer att upphöra därför att personalen skall ta rast i 30-40 minuter! och så blev det.
Under hela resan så upplevdes det som att CC tyckte att det var jobbigt att sköta servicen ombord, jag har lagt ut bilder på trevliga crew tiidigare som jag har haft förmånen att fått flyga med den senaste veckan, jag sa till @Tommy att det är nog best att vi lägger upp en bild på lime för att visa hur sur personalen var på denna flygning @Tommy var helt enig med mig.

Orkar Ni lite mera?
Gruppen för utom jag var bokade 17,00 till ARN från OSL, vi var 35 minuter sena in till OSL så ARN flyget skulle nu avgå 17,10, gänget kom ombord rätt så snabbt och jag frågade gatepersonalen om det fanns någon chans för mig att kunna göra en ombokning från 20,10 flyget till 17,00 flyget, nej det är helt fullt så gatedamen men vänta en stund, bredvid så står det en herre och högljutt protesterar att han inte kommer med 17,00 flyget han kom ju med ett flyg tidigare från Tromsö och vad det för vits med det nu när han måste vänta tills sin ordinarie avgång från OSL.
Gatedamen vinkar till mig och säger jag har ingen PLUS kvar men om Du kan tänka Dig att sitta "där bak" så har jag en passagerare som inte dykt upp, inga problem jag får 22A. Tromsö resenären kommer inte med.
Lägger in min väska i hatthyllan och stänger luckan som går upp igen, tar i lite hårdare som jag har sett CC göra ibland. varvid CC skriker 5 rader längre bart slå inte söder flyget, 30-40 blickar får jag på mig!
Blir upprörd jag har inte slagit i luckan hårt! Sätter mig på mitt säte.
Samma CC kommer med vagnen och erbjuder drycker o.s.v. jag beställer en flaska Spanskt rödvin och hon säger 90 kronor, jag är fortfarande upprörd över det här med luckan, jag säger att borde inte du läsa passagerarlistan och se vilka som är ombord! Är Du EBD säger hon och jag ger henne mitt Dinerskort som hon inte tar emot.
Jag tycker att ditt upp..jag hinner inte säga mera fören hon avbryter mig och börjar argumentera om ... jag avbryter henne och säger att jag vill tala till punkt, säger till henne att det känns konstigt att hon står och skriker 5 rader längre bak var vid hon åter avbryter mig och det är sällan jag blir upprörd men ber återigen om få tala till punkt, och hon skall inte glömma vem som försörjer henne, jo det är vi passagerare och hon kanske skall ändra sin approach mot oss. Ber henne sedan att sköta servicen till övriga passagerare.
Om Ni orkar höra hur det slutade, hon kommer och ber om ursäkt och jag tar henne i hand och säger att jag accepterar detta.
Detta var första gången på mina 23 år som, EBG varav 5 som EBP och 2 som EBD har blivit upprörd på en SAS anställd som jag har träffat direkt, har varit förbannad på SAS CPH baserad personal som håller på med sina strejker.
Detta var om en resa BCN-OSL-ARN

Hur helgen i Barcelona har varit, helt fantastisk med BC folket tack alla!

Ja @011430121 det är tråkigt hur snabbt ett mycket positivt intryck kan förändras bara genom en dålig dag hos någon i kabinpersonalen. Vi har ju senaste veckan gjort 5 flighter med SAS varav de 3 första var mycket trevliga med fantasisk personal bra service och trevligt bemötande, vilket tyvärr förstördes av de 2 flighterna idag SK4686 och SK488.

Jag (vi) undrar hur det kan vara möjligt att kabinpersonalen ska ha 30-40 minuters rast under en flygning som tar 3 timmar och 15 minuter. Jag har aldrig någonsin upplevt att man gått ut med denna information i högtalarsystemet.

Är det någon som vet om detta är något som gäller den (Norska) kabin personalens avtal eller hittade de på detta själva på den här flygningen ?

Tråkigt avslut på några roliga resor.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen