Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 31 oktober 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag (vi) undrar hur det kan vara möjligt att kabinpersonalen ska ha 30-40 minuters rast under en flygning som tar 3 timmar och 15 minuter. Jag har aldrig någonsin upplevt att man gått ut med denna information i högtalarsystemet.

Ja, det är normalt. Däremot brukar de lägga upp det så att alla inte har rast samtidigt, och man ropar inte ut det i kabinen, utan sköter det diskret.

Skriv gärna ett klagomail till SAS. Jag ska tyvärr skriva ett var till SAS och Lufthansa efter dagens flygningar.

Jag (vi) undrar hur det kan vara möjligt att kabinpersonalen ska ha 30-40 minuters rast under en flygning som tar 3 timmar och 15 minuter. Jag har aldrig någonsin upplevt att man gått ut med denna information i högtalarsystemet.

Det är samma när man åker från Malta, Personalen som flugit till Malta och sen hem igen med vändande flyg har lunchrast enligt schemat och brukar annonsera det, det har väl lite med deras nya kollektivavtal att göra att de ska jobba längre. De hinner ju inte ha rast när de är på marken nu för tiden.

Det är samma när man åker från Malta, Personalen som flugit till Malta och sen hem igen med vändande flyg har lunchrast enligt schemat och brukar annonsera det, det har väl lite med deras nya kollektivavtal att göra att de ska jobba längre. De hinner ju inte ha rast när de är på marken nu för tiden.
Givitvis så skall personalen ha en matrast, men måste alla 4 personerna äta samtidig? Har aldrig upplevt på ICA att dom stänger mitt på dagen för att personalen skall ha rast!

Givitvis så skall personalen ha en matrast, men måste alla 4 personerna äta samtidig? Har aldrig upplevt på ICA att dom stänger mitt på dagen för att personalen skall ha rast!
Har noterat ombord på en del flygningar att personalen tar rast. Men, de turas oftast om. På långflygningar har jag sett ibland att nästan alla tar rast under tiden passagerarna är fullt upptagna med huvudrätten ... men, det du upplevde, har inte hört om något sådant förut.

Har aldrig hört detta utannonseras någonsin, oavsett bolag och sträcka (inte ens hemska Ryanair). Så klart att de ska kunna äta och ta rast, men detta görs ju oftast diskret och sköts så att ingen direkt märker av det.

Hade varit spännande i fall pilot och styrman gjorde samma sak samtidigt :)

Fick höra av @Magino på Galleries First resan att ni kanske planerar en resa i år igen. Jag har inte varit med på så många event tidigare, men tyckte BA resan för någon månad sedan var toppen. Sålunda, är det något i kikaren i bcn 2016?:)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen