Senaste nytt

Planering av inofficiell BC-träff i Barcelona lördag 31 oktober 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flyg bokat. LH via FRA på torsdagkvällen och hem samma rutt på söndag eftermiddag. Pga priset i ekonomi fick det bli Business på vägen hem (kostade 200kr mer än eko).
Är det LH1138 från FRA på torsdag kväll?
Antar att det är LH1129 hem på söndag?

Man blir lite sugen på denna träff....
Någon som vet ett bra IHG hotell i Barcelona?
Avdelningen sent svar... :)

Crowne Plaza i Barcelona är riktigt bra, Deras lounge är bättre än de flesta IC-lounger. Champagne serveras från frukost tills de stänger. När jag bodde där senast i april/maj så vet jag att jag tyckte lounge var väldigt billigt, men jag minns inte alls vad de sa att det kostade. De råkade se snett, så de gav mig ett pris som om jag inte bodde i ett Club Room (vilket jag ju gjorde, så det ingick).

Pratat lite löst med @palmen om vilken restaurang vi ska boka. Förra året åt vi på Somorrostro (Restaurante somorrostro | Cocina de proximidad ecológica y de máxima calidad), ett ställe vi (@cvarttinen och jag) gärna återvänder till. Om vi inte väljer denna så kommer vi definitivt boka bord och gå dit den andra kvällen. Ett annat ställe som vi planerar att prova; El Sortidor (El Sortidor).
Vet du något om meny där?
Förra året med en större måltid som alla kunde dela på var perfekt tycker jag, istället för att alla ska beställa exakt vad de själva vill ha. Brukar kunna blir lite mycket att ha koll på vad 15 gäster ska äta istället för bara ett val :)

Vet du något om meny där?
Förra året med en större måltid som alla kunde dela på var perfekt tycker jag, istället för att alla ska beställa exakt vad de själva vill ha. Brukar kunna blir lite mycket att ha koll på vad 15 gäster ska äta istället för bara ett val :)

Tyvärr tycks inte El Sortidor publicera någon meny på nätet längre. Undrar inte om den ändras från vecka till vecka... Somorrostro har en bild på sin meny, men de ändrar menyn, uttalat (!), vecka till vecka. Och, de har blivit mer 'tapas' ... mindre rätter och fler ... de har även byggt om restaurangen. Vidare, står inget om "bokning av större sällskap" längre. Om vi väljer att återvända till Somorrostro så kan vi låta t.ex. AMEX boka och ta reda på eventuella begränsningar eller andra villkor.

P.S. Om det är tapas-style som gäller numera på S. kan det väl kanske bli så att vi får bord för t.ex. 15-pers och de, restaurangen, tar in ett bra urval från menyn så alla får prova - någon som gillas extra, ja, då tar vi in mer utav det .. :)

Tyvärr ser det ut som om vi kommer behöva passa denna gång. :(

...men än är det inte helt uteslutet, så, jag låter hotellbokningen vara kvar...så länge....

Det börjar onekligen att närma sig avfärd mot lite sydligare breddgrader. Något som jag verkligen ser fram emot även fast vi har haft en riktigt fin början på hösten.

Det vi behöver lösa är vart vi ska äta middag på lördagen. För att göra en bokning behöver vi även veta hur många vi blir.
Jag föreslår att vi hittar ett tapasställe där vi kan dela på massa läckerheter.
Någon som har ett ställe som skulle passa detta trevliga sällskap?

De som bokat idag är följande
@Magino SK/LH
@telelina SK/LH
@palmen SK/LH
@011430121 SK
@IPC_Mataveri SK
Fru IPC SK
@Tommy SK
@Susanne SK
@fcx - inget bokat ännu
@David LH

De som visat intresse är
@rvarttinen
@cvarttinen
@Flood
@GOTATH
@Bryant
@johhenrik
@simon_says91
@bnr
@Christian R
@Ricci

Är det fler som vill hänga med eller bara mötas upp för en middag är ni mer än välkomna!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen