Dr. Miles
Expert
Undrar om hur ska man kringgå följande regel och om den betyder att man måste betala och få biljetten i landet där man startar sin resa.
Köp biljetten från en kanadensisk resebyrå eller ring British Airways i Kanada?
Undrar om hur ska man kringgå följande regel och om den betyder att man måste betala och få biljetten i landet där man startar sin resa.
Jag ser möjligheten till "kanadensisk undantag" men hur löser vi det i vår experiment, skickar vi vår TS till Kanada på en pre-RTW TP run? I så fall let's do it ex-CMBKöp biljetten från en kanadensisk resebyrå eller ring British Airways i Kanada?
tror det går om man lyckas tunnla om trafiken till att smaka som lönnsirap.Är det inte så att om man köper biljetten via oneworld.com att det räknas som ett lokalt köp?
Nu har jag kommit en bit på vägen i planeringen, men jag behöver er hjälp med lite frågetecken och synpunkter.
Den routingen som jag funderar på just nu är följande:
![]()
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Någon som har förslag på ett bättre routing som ger mer miles eller större upplevelse? (Så som det ser ut nu så är ingen utav flighterna med QF)
Jag har tänkt kreditera allt till BAEC och anledningen till det är att jag har ARN som bas och oftast bara flyger privat till Usa 2-3 gånger om året. Enligt BA.com hinner jag bli guld på denna RTW resan förutsatt att statusen höjs allt eftersom på min resa?
Om jag bestämmer mig för att köpa en *ONE3 från KRT, hur gör man själva bokningen? Kan jag göra det via oneworlds planeringsverktyg och det debiteras det priset som syns även fast jag bor i Sverige, men startar resan från KRT?
När jag närmar mig slutet på min RTW kan jag då skippa den sista flighten mellan AMM-KRT och flyga till ARN utan att det utlöser några problem?
Är det någon som har koll på eventuella problem med att starta sin RTW ifrån KRT? Så som det ser ut nu så kommer jag att flyga med TK ner till KRT och landa 01:00 och sen åka med RJ 05:20 till AMM.
Tack för all hjälp med mina frågor.
Kul att man kunde vara med en stund och inmundiga alkoholfri öl. Fick en massa bra tips från @Dr.Miles. Tack, tack !