Senaste nytt

Planering av bonusresa i SAS nya business class

Jag hade lagt pengarna på matställe eller en bar på flygplatsen istället för att betala för loungen. Det är ingen höjdare i USA

När vi talar om chansen att få en flight med de nya kabinerna, är det stöst chans om jag flyger från CPH eller ARN ?

/A

Enligt vad som står ovan, så bör chansen vara något större från CPH. Men det beror ju helt på hur det faktiska schemat för uppgraderingen blir.

Enligt vad som står ovan, så bör chansen vara något större från CPH. Men det beror ju helt på hur det faktiska schemat för uppgraderingen blir.
Är det inte att man börjar att uppgradera de äldre A330, vilket borde innebära att även ARN och OSL borde ha lika stora utsikter att få nya kabinen som CPH.
Såg att SAS vid en bokning jag skulle göra i början av feb 2015 från ARN hade planerat avgången med en A340 och det var inte med LAN maskinen om man kollade hur man kunde seata sig.

Det pratades ju om att det skulle börjas med A340..

Men som sagt, jag tror inte man ska räkna med något alls innan man sitter i den nya kabinen.

Nu verkar tillgången snabbt försvinna det finns knappt något mellan CPH - ORD när jag kollade nu i slutet av april 2015 och hemresan i maj var lika dålig tillgång på den med, ifrån ARN verkar det bättre, jag har lite spend kvar innan jag har min voucher så jag måste nog skynda mig om jag skall kunna få någon plats.

Ja, tyvärr är det ett ganska hypotetiskt scenario att diskutera om du inte har din voucher och kan boka NU. SAS har väldigt få stolar (relativt sett) och ännu färre awardstolar och om man inte kan snappa upp dem direkt när man ser dem är risken stor att man missar chansen.

En fråga angående 2-4-1 bokning: Jag skall boka GOT-ORD men jag skulle föredra att ditresan routas GOT-ARN-ORD och hemresan : ORD-CPH-GOT är detta ok enligt reglerna för 2-4-1 ?

/A

Toppen