intressenten
Medlem
Så du fick stå för nyårsnotan?![]()
4 timmar i köket för att slänga ihop nyårsmiddagen tycker jag var ett fint upplägg som jämnade ut saker och ting.
Så du fick stå för nyårsnotan?![]()
Flygbolag: SAS
Rutt: STR-CPH
Ursprungskabin: SAS Go Light
Uppgraderad kabin: SAS Plus
Antal passagerare: 1
När: 2019-12-09
Status hos något flygbolags bonusprogram: Aegean Miles+Bonus Guld
Bokningsklass på biljetten: O
Himla märkligt, SAS Plus-skylten var placerad precis bakom mig (nej, det var inte jag som hade flyttat bak den) och jag fick mat, men det stod fortfarande SAS Go på mitt boarding pass...
Äsch, @Budgetresenär fick ju sittplats samt all service enligt Plus, så då borde det ju räknas.... såvida det inte var en self-upgrade med egenmäktigt flyttad skylt...Sicken tur!
Men detta torde nog inte räknas som en uppgradering per definition utan kanske mer som en felräkning av personalen av hur många som var bokade i SAS Plus.![]()
Fint! Slarvar BA också med gardinen?Flygbolag: American Airlines
Flygplan: 777
Rutt: LHR - JFK
Ursprungskabin: Premium Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 27 december
Status hos något flygbolags bonusprogram: BA Silver
Jag och en god vän ska flyga över och fira nyår i New York, separata biljetter i Americans Premium Economy köpta på Iberias Premium Economy rea. Kommer till incheckningen på flighten över från Göteborg till London och ber att bli satta bredvid varandra, inga problem på första flighten, när hon sedan tittar på nästa "men ni flyger ju i olika klasser? Intressenten, du har blivit uppgraderad!" Så 7 timmar Premium Economy blev istället en skön Business-flight. Min vän var inte lika glad som hamnade raden snett bakom och kunde se mig hela resan.
Fint! Slarvar BA också med gardinen?
Ok hur kunde din kompis se dig hela resan? Har de genomskinliga gardiner?Nej, där är dem väldigt bra. Aldrig sett dem glömma gardinen faktiskt.