Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Mr Basic

Medlem
Flygbolag: Delta
Rutt: SEA-HNL
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: First Domestic/Delta ONE (A330neo)
Antal passagerare: 1
När: Jan 22
Status hos något flygbolags bonusprogram: Delta Medallion Gold

Flygbolag: Delta
Rutt: HNL-SEA
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Premium select (A330neo)
Antal passagerare: 1
När: Jan 22
Status hos något flygbolags bonusprogram: Delta Medallion Gold

Flygbolag: Delta
Rutt: SEA-AMS
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Comfort+ (A330neo)
Antal passagerare: 1
När: Jan 22
Status hos något flygbolags bonusprogram: Delta Medallion Gold

Trevligt av Delta efter en statusmatch till deras program.

Flygbolag: Lufthansa
Rutt: MUC-ARN
Ursprungskabin: Ekonomi (S)
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: Feb 2022
Status hos något flygbolags bonusprogram: A3*G

Överbokad i ekonomi så pep det till i gaten.
Fin start på 2022. :)
 
Flygbolag: SAS
Rutt: CPH-BER
Ursprungskabin: Go Light (O)
Uppgraderad kabin: Sittplats i SAS Plus med tomt grannsäte
Antal passagerare: 1
När: Mar 2022
Status hos något flygbolags bonusprogram: Aegean Miles+Bonus guldkort

Vid sätesvalet vid incheckningen såg jag att flyget verkade proppfullt så jag gick till transit center och frågade om de behövde frivilliga. Damen i transit center blev jätteglad och tackade mig hjärtligt, men sa att det nog inte behövdes efterson några passagerare inte hade dykt upp till incheckningen. Vid boardingen fick jag sittplats i SAS Plus och var den ende på planet som slapp stolsgranne.
 

Kris

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: CPH-BER
Ursprungskabin: Go Light (O)
Uppgraderad kabin: Sittplats i SAS Plus med tomt grannsäte
Antal passagerare: 1
När: Mar 2022
Status hos något flygbolags bonusprogram: Aegean Miles+Bonus guldkort

Vid sätesvalet vid incheckningen såg jag att flyget verkade proppfullt så jag gick till transit center och frågade om de behövde frivilliga. Damen i transit center blev jätteglad och tackade mig hjärtligt, men sa att det nog inte behövdes efterson några passagerare inte hade dykt upp till incheckningen. Vid boardingen fick jag sittplats i SAS Plus och var den ende på planet som slapp stolsgranne.
Härligt! Då fick du ju gratis kaffe också :)
 

Juancarlos

Medlem
Flygbolag: Lufthansa
Flygplan: A320-200 neo
Rutt: ARN-MUC
Ursprungskabin: Economy Light
Uppgraderad kabin: Lufthansa Business
Antal passagerare: 1
När: 14:e April
Status hos något flygbolags bonusprogram: SAS Diamond
Bokningsklass på biljetten: S

Överbokad maskin nu på morgonen till München. Vi är två i sällskapet, så min sambo fick sitta på 1D istället för vara mittesätesryttare på rad 12.

Förövrigt KAOS på Arlanda idag. Mkt folk.
 

Juancarlos

Medlem
Flygbolag: Lufthansa
Flygplan: A320-200 neo
Rutt: MUC-ARN
Ursprungskabin: Economy Light
Uppgraderad kabin: Lufthansa Business
Antal passagerare: 2
När: 19:e April
Status hos något flygbolags bonusprogram: SAS Diamond
Bokningsklass på biljetten: S (billigaste billigaste economy light biljetten)


Överbokad maskin nu på kvällen hem från München. Vad är oddsen att det plingar till på resan hem för oss bägge i sällskapet. Råkade av misstag boka economy light och således tvungen att lägga en mindre förmögenhet på extra bagage. Så blev vi uppgraderad både dit och hem, JACKPOTT :) ska köpa en triss när jag landar i Sverige.
 
Flygbolag: Finnair
Rutt: ARN-HEL
Ursprungskabin: Economy Light
Uppgraderad kabin: Business Class
Antal passagerare: 1
När: Juli 2022
Status hos något flygbolags bonusprogram: Finnair Platinum (matchat från SAS EBD i höstas)

Boarding och kommer ombord så sitter redan någon annan på min plats 14F. Lite kaos då folk boardar från både fram och bakre dörren så får stå där en bra stund innan jag får tag på crew. De kollar sin app snabbt och säger att jag blivit uppgraderad till 6C ca 30min innan boarding. Flighten är fullbokad och inte ett ljud i gate om att jag blivit flyttad, än mindre någon kvittoslip o_O

Fick gotta mig med champagne och rågbröd istället för ett glas vatten, alltid gott :D

20220724_085221.jpg
 
Last edited:

DavveP

Medlem
Flygbolag: Finnair
Rutt: HEL-ARN
Ursprungskabin: Economy Light
Uppgraderad kabin: Business Class
Antal passagerare: 1
När: 23 Juli
Status hos något flygbolags bonusprogram: Finnair Platinum (även jag matchat från EBD)

Jag fick notis om bytet vid inpasseringen. Även om jag märkte det själv när jag använde boardingkortet i appen. Hade tyvärr inte möjligheten för champagne (skulle köra bil senare) men de bjöd på en god bagel. Och kanske det bästa av allt, ett tre säte helt själv :)

Imponerad av Finnairs service, på ditresan ARN-HEL (även då nästan helt flyg) gick de runt och bjöd på vatten och blåbärsdricka. Dock kom de fram till mig, hälsade mig extra välkommen som "Platinum" och undrade om jag ville ha en kaffe :) Det verkade även vara så att jag var den ändå i Economy som hade "seatblock" på turen. Planet såg ut att vara helt fullt. På hemresan fick jag även i Business ett extra välkomnande.
 

palmen

Moderator
There is always a first.
Går in i Galleries First LHR T3 och det piper i scannern. Uppgradera till Business på BA790, tyvärr blev jag av med fönster nödutgång mot gångplats. Väl ombord så vill han vid fönstret byta till min plats så jag får fönster, även om det är lite trångt för benen.

Den här dagen har börjat riktigt bra. Om någon i Göteborg vill dricka öl innan Rammstein konserten är det bara säga till!
 
Toppen