Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Flygbolag: Vueling
Flygplan: Airbus 32?
Rutt: CPH-BCN
Ursprungskabin: Ekonomi
Uppgraderad kabin: Ekonomiplats på första raden med prio-boarding och ett gratis handbagage. Det blev även problem med scanningen av QR-koden på boarding passet vid säkerhetskontrollen så de fick använda en annan scanner och efteråt blev jag inpekad till fast track!
Antal passagerare: 1
När: December 2022
Status hos något flygbolags bonusprogram: Nej, det finns ej hos Vueling
Bokningsklass på biljetten: Ekonomiklass

Jag skulle vara smart och vänta med att checka in online för jag trodde att jag skulle slippa få ett mittensäte då (de borde ju först dela ut mittensätena för de som inte har betalat för en sittplats, tänkte jag). När jag skulle checka in 6 timmar innan avgång var gratissittplatserna ("free random seat allocation", som de kallas) dock slut! Genom att googla fick jag då reda på att man fortfarande kan få en sittplats gratis, men man måste då checka in vid disk. Vid incheckningen fick jag välja valfri plats på första raden och jag fick ett gratis fysiskt boarding pass (Vueling är ett lågprisbolag!) och på boarding passet stod det prio boarding och 1 carry-on bag, trots att jag inte hade betalat för det.
 

Tamas

Medlem
Flygbolag: Vueling
Flygplan: Airbus 32?
Rutt: CPH-BCN
Ursprungskabin: Ekonomi
Uppgraderad kabin: Ekonomiplats på första raden med prio-boarding och ett gratis handbagage. Det blev även problem med scanningen av QR-koden på boarding passet vid säkerhetskontrollen så de fick använda en annan scanner och efteråt blev jag inpekad till fast track!
Antal passagerare: 1
När: December 2022
Status hos något flygbolags bonusprogram: Nej, det finns ej hos Vueling
Bokningsklass på biljetten: Ekonomiklass

Jag skulle vara smart och vänta med att checka in online för jag trodde att jag skulle slippa få ett mittensäte då (de borde ju först dela ut mittensätena för de som inte har betalat för en sittplats, tänkte jag). När jag skulle checka in 6 timmar innan avgång var gratissittplatserna ("free random seat allocation", som de kallas) dock slut! Genom att googla fick jag då reda på att man fortfarande kan få en sittplats gratis, men man måste då checka in vid disk. Vid incheckningen fick jag välja valfri plats på första raden och jag fick ett gratis fysiskt boarding pass (Vueling är ett lågprisbolag!) och på boarding passet stod det prio boarding och 1 carry-on bag, trots att jag inte hade betalat för det.
Årets lycka :) men ändå lite roligt att läsa det här när allt annat handlar om C och F :) och att lågprisbolaget missade ett tillfälle att blåsa en resenär. Du vann!
 

John Rambo

Medlem
Flygbolag: SAS
Flygplan: Airbus A330-300
Rutt: ARN-ORD
Ursprungskabin: Plus
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: Januari 2023
Status hos något flygbolags bonusprogram: Diamond
Bokningsklass på biljetten: Plus

Fick mail lagom till flyget från Kalmar-Arlanda lyfte. Jag har alltid sagt att fredag den 13 är min turdag :cool:
Jag ska bara dit Över helgen på en milagerun, så det känns lyckat med värdet.

Problemet nu är bara min särbo som lyft från Cph På separat bokning …lär får pröjsa en upgrade om det finns för husfridens skull :rolleyes:
 

pswe

Medlem
Flygbolag: SAS
Flygplan: Airbus A330-300
Rutt: ARN-ORD
Ursprungskabin: Plus
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: Januari 2023
Status hos något flygbolags bonusprogram: Diamond
Bokningsklass på biljetten: Plus

Fick mail lagom till flyget från Kalmar-Arlanda lyfte. Jag har alltid sagt att fredag den 13 är min turdag :cool:
Jag ska bara dit Över helgen på en milagerun, så det känns lyckat med värdet.

Problemet nu är bara min särbo som lyft från Cph På separat bokning …lär får pröjsa en upgrade om det finns för husfridens skull :rolleyes:
Det löser du gentilt, inga problem att ni byter plats med varandra i samband med boarding ;)
 

henke12

Medlem
Flygbolag: SAS
Flygplan: Airbus A330-300
Rutt: ARN-ORD
Ursprungskabin: Plus
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: Januari 2023
Status hos något flygbolags bonusprogram: Diamond
Bokningsklass på biljetten: Plus

Fick mail lagom till flyget från Kalmar-Arlanda lyfte.
Lyckad plusgrade/CU?
I så fall fel tråd :)
 

John Rambo

Medlem
1E1759BA-B0CA-4FED-9F2C-D9DA615D8B80.jpeg
 
Last edited:
Toppen