Flygbolag: United
Rutt: Chicago (ORD) - Frankfurt (FRA)
Ursprungskabin: Polaris Business
Uppgraderad kabin: Polaris First
Antal passagerare: 1
När: 2018-03-03
Status hos något flygbolags bonusprogram: Swiss M&M FT (Star Alliance Silver), använde också SAS EBD när jag bokades om
Bokningsklass på biljetten: J (ursprungligen P)
Jag hade bokat Air Canada Boston – Toronto – Frankfurt (Business, P-klass). Sedan blev det kaos pga stormen (Nor'easter) och i praktik alla flyg från Boston / New York inställdes. Jag bokades om för nästa dag, Boston – Ottawa – Montreal – Frankfurt, med nedgradering till economy Boston – Ottawa – Montreal (pga one class flight). Sedan blev också Boston – Ottawa inställd och Air Canada erbjöd flyg tillbaka om två dagar. Jag lyckades själv hitta ett alternativ (Boston – Chicago – Frankfurt på United) och efter litet discussion var Air Canada OK att boka mig om. Nu hade jag J-klass på United en dag efter originalbokning. När jag checkade in i Boston sade de att Business verkar vara full (ORD-FRA) och de kan inte hitta plats för mig och bad mig kontakta transfer desk i Chicago. Det gjorde jag och där blev jag uppgraderad till First. Jag hade ursprungligen bokat med M&M Frequent traveller, men ändrade det till Eurobonus EBD när problem började. Jag ändrade tillbaka till M&M när jag checkade in (försöker nå Senator just nu). Planet var helt full (i slutet överbokad) med många passagerare som kom från östkusten och var ombokade pga Nor'easter.
Jag har inte testat United Polaris First tidigare och tycker inte det var något speciellt. Litet samma som business hos många andra bolag, fast med bara 2 rader. Polaris Business hade varit 2-4-2, visst är First bättre än det i varje fall.