Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Du har nog blivit ombokat igen från J-klass till A eller F. Jag tror inte det finns J-klass mellan BOS-ORD:
F3 C3 A3 D3 Z3 P3 är First

Jag hade samma sak under stormen, där jag bokades i bokningsklass F mellan EWR-FLL, sen J mellan MIA-ZRH-ARN. Kan du kopiera vad som står i Miles & More på ditt konto?

Jag kollade nu ombokningen från Air Canada och BOS-ORD var faktiskt F, inte J. ORD-FRA står som J i ombokningen. Men både BOS-ORD och ORD-FRA blev till slutet F.
konto.JPG

Jag kollade nu ombokningen från Air Canada och BOS-ORD var faktiskt F, inte J. ORD-FRA står som J i ombokningen. Men både BOS-ORD och ORD-FRA blev till slutet F.Visa bifogad bild 74045

Men då blev stormen rätt bra för dig ;) Från Air Canada P-klass och 100% till United F-klass och 300%. Jag gick +/- då jag hade en A-klass uppgradering på Lufthansa som blev J-klass på Swiss.

Flygbolag: Delta
Rutt: Las Vegas - San Diego
Ursprungskabin: Comfort Plus
Uppgraderad kabin: First
Antal passagerare: 1
När: 2018-03-12
Status hos något flygbolags bonusprogram: Flying blue ivory
Bokningsklass på biljetten: Vet ej, men det var en betalbiljett.

Här verkar datorstrul spelat in. Jag slapp betala för incheckad väska som egentligen kostar 25$. När jag checkade in i appen såg jag att jag var Delta Silver som är lägsta nivån (är inte ens medlem i Deltas program). Vid utskrift av boardingpass stod det Air France silver (har inte flugit Skyteam sedan 2015).

I gaten piper det och jag får en ny plats. Första gången med Delta och det gav nästan mersmak :)

Flygbolag: SAS
Rutt: CPH-PVG
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
När: 2018-03-21
Status hos något flygbolags bonusprogram: Eurobonus Guld
Bokningsklass på biljetten: K

Vid gaten kom ett pip och jag fick ny plats :)

Flygbolag: SAS
Rutt: ARN-EWR SK903
Ursprungskabin: SAS Go
Uppgraderad kabin: SAS Plus
När: 2018-03-30
Status hos något flygbolags bonusprogram: Eurobonus Guld
Bokningsklass på biljetten: V

Flyttad från 30A i SAS Go till 20H i SAS Plus. Trevlig överraskning när jag öppnade bokningen på SAS hemsida. Min första uppgradering som EBG hos SAS, tack för det!

Flygbolag: Air France
Rutt: JFK-CDG AF007
Ursprungskabin: Economy Class
Uppgraderad kabin: Premium Economy
När: 2018-04-01
Status hos något flygbolags bonusprogram: Nej
Bokningsklass på biljetten: Y (ursprungligen bokad som en bonusresa på Flying Blue men blev ombokad till full Y-fare i samband med en schemaändring)

Totalt oväntad men uppskattad uppgradering som statuslös i Flying Blue. Vid gaten pep det till och seat 16A på nedervåningen byttes mot 81A på övervåningen.

Upplevde ingen större skillnad rent komfortmässigt, men flygningen var mycket behaglig. Bra mat och trevlig besättning.

Flygbolag: Azul Linhas Aéreas
Rutt: Belo Horizonte (CNF) - Salvador (SSA)
Ursprungskabin: Ekonomi, inget förbetalt säte
Uppgraderad kabin: Ekonomi, Espaço Azul (säte längst fram med extra benutrymme)
När: 28 mars, 2018
Status hos något flygbolags bonusprogram: United MileagePlus var inlagt i bokningen, men jag har ingen status där
Bokningsklass på biljetten: O

Vid incheckningen fick jag säte med extra benutrymme med motiveringen "you tall, you don't pay extra".

Toppen