Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Fick en skön uppgradering från economy till business vid incheckningen i förmiddags mellan HKT och BKK. :)
upgrade.jpg

Som om inte det vore nog så blev vi uppgraderade till First vid gaten. Tack Emirates
Vad har du för status?

Mycket intressant att veta status och vilken bokningsklass du bokat economybiljetten på. Senast jag flög ARN-DXB i business skulle dom ha 9000 kr per person och steg för uppgradering, alltså 18 000 kr om du ville gå från economy --> First för en person. Hade Guld och tackade gladeligen nej till erbjudandet.... Va 10% bokat i C och 20% bokat i F den dagen.

Hur såg de ut för dig?

Vad har du för status?
Mycket intressant att veta status och vilken bokningsklass du bokat economybiljetten på. Senast jag flög ARN-DXB i business skulle dom ha 9000 kr per person och steg för uppgradering, alltså 18 000 kr om du ville gå från economy --> First för en person. Hade Guld och tackade gladeligen nej till erbjudandet.... Va 10% bokat i C och 20% bokat i F den dagen.

Hur såg de ut för dig?
Både jag och frugan har guldstatus och vi hade bokat Economy Flex. Inte nog med att vi blev uppgraderade till First från ARN vi blev uppgraderade till business mellan DXB-BKK också. Dock brukar jag sällan vinna på vinlotteriet på jobbet :)

Jag tror alla i First var uppgraderade, åtminstone 7 av 8 som vi pratade med, alla uppgraderade från business förutom vi. Det märktes på servicen som inte alls var i nivå med tidigare flighter i First.

Last edited:
Jag och min fru blev uppgraderade från ekonomi till business på EK157 från Dubai till Stockholm igår. Därmed blev vi uppgraderade på 3 av 4 flygningar med Emirates ARN-BKK. Vi har på två resor, totalt 8 ben med Emirates blivit uppgraderade 5 ggr, det är riktigt bra utdelning. Därför har vi svårt att berätta för dom som frågar hur det är att flyga ekonomi med Emirates :)

Jag och min kollega blev uppgraderade vid check-in på LH713 från Seoul till Frankfurt. PE till Business.

Jag är EBS och min kollega är EBB.

Blir första resan i business för mig. Snart boarding.

1533636776acb22eca3e4f67670168f8.jpg

Riktigt tung uppgradering. En lång flight då business vekligen gör skillnad. Njut av varje ögonblick.

Toppen