palmen
Moderator
Jo helt klart, men kunde man inte fått en courtesy istället bara för attGanska bra med få EBD på en flight ibland![]()
Jo helt klart, men kunde man inte fått en courtesy istället bara för attGanska bra med få EBD på en flight ibland![]()
Grattis, du är sjukt mkt värd det! Hade aldrig pallat Go på den där linjen mer än en gång.Första gången för mig. Skulle haft 30A, första raden i go på flighten till Hong Kong med SAS. Fick uppgradering till 24A i plus vid gaten. Tack för det SAS. Än så länge säte ledigt bredvid också...
1) Förmodligen premieras ensamresande EBG. Så man uppgraderar hellre två ensamma EBG än en EBG med +1.1) Om bara den ena av två i resesällskapet har EBG och har tur att bli uppgraderad, får resesällskapet också hänga på då?
2) Om flyget är överbokat och det är 5st med EBG, hur väljer man vem av dessa som blir uppgraderad?
Uppgraderad till plus även på hemvägen från HKG. Idag är det dock inte fullt ombord som det var i fredags.
Har inte kunnat titta mailen om det varit en courtesy eller inte.
3 av 6 longhaul med sas har jag som EBD fått uppgradering på, så att det bara är på Lufthansa det fungerar riktigt bra på håller jag inte med om. Pursern var dessutom ute och pratade med oss, med tanke på att hon inte pratade med alla antar jag att man valt att ge personer med status lite recognition. Blev även tilltalad med förnamn.
Jag misstänker att det syns som Star Alliance Gold.Kul! Kan lufthansa se att man är EBD eller ser de en bara som Star Alliance Gold?
1. Om allt är på samma bokning så utgår jag ifrån att alla i bokningen uppgraderas.1) Om bara den ena av två i resesällskapet har EBG och har tur att bli uppgraderad, får resesällskapet också hänga på då?
2) Om flyget är överbokat och det är 5st med EBG, hur väljer man vem av dessa som blir uppgraderad?
Jag har ingen aning, men det påstås i tråden att Lufthansa behandlar EBD bättre vad det gäller uppgraderingar än vad SAS gör, huruvida det är sant eller inte låter jag vara osagt.Kul! Kan lufthansa se att man är EBD eller ser de en bara som Star Alliance Gold?