Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Uppgraderad till plus även på hemvägen från HKG. Idag är det dock inte fullt ombord som det var i fredags.
Har inte kunnat titta mailen om det varit en courtesy eller inte.
3 av 6 longhaul med sas har jag som EBD fått uppgradering på, så att det bara är på Lufthansa det fungerar riktigt bra på håller jag inte med om. Pursern var dessutom ute och pratade med oss, med tanke på att hon inte pratade med alla antar jag att man valt att ge personer med status lite recognition. Blev även tilltalad med förnamn.

1) Om bara den ena av två i resesällskapet har EBG och har tur att bli uppgraderad, får resesällskapet också hänga på då?

2) Om flyget är överbokat och det är 5st med EBG, hur väljer man vem av dessa som blir uppgraderad?

1) Om bara den ena av två i resesällskapet har EBG och har tur att bli uppgraderad, får resesällskapet också hänga på då?

2) Om flyget är överbokat och det är 5st med EBG, hur väljer man vem av dessa som blir uppgraderad?
1) Förmodligen premieras ensamresande EBG. Så man uppgraderar hellre två ensamma EBG än en EBG med +1.

2) Gissar att man går efter bokningsklass då.

Uppgraderad till plus även på hemvägen från HKG. Idag är det dock inte fullt ombord som det var i fredags.
Har inte kunnat titta mailen om det varit en courtesy eller inte.
3 av 6 longhaul med sas har jag som EBD fått uppgradering på, så att det bara är på Lufthansa det fungerar riktigt bra på håller jag inte med om. Pursern var dessutom ute och pratade med oss, med tanke på att hon inte pratade med alla antar jag att man valt att ge personer med status lite recognition. Blev även tilltalad med förnamn.

Kul! Kan lufthansa se att man är EBD eller ser de en bara som Star Alliance Gold?

1. Om allt är på samma bokning så utgår jag ifrån att alla i bokningen uppgraderas.

2. Här tror jag att det är "dagsformen" som avgör vem som uppgraderas. Det är oftast lättare att bli uppgraderad om man åker själv. Skulle det finnas 1 plats och 5 personer är EBG så skulle man nog i första hand välja en person som reser själv snarare än ett sällskap (av förklarliga skäl).

Toppen