Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Moco

Medlem
Trevligt med opup, låter dock mycket märkligt att de uppgraderar trots att kabinen inte var full. Lufthansa brukar vänta in i det sista innan de ger ut opup, eller tills de är helt säkra på att det är fullt i given kabinklass.
Hur vet du att du fick seatblock?
Jag gillar fotstödet, är inte så lång så det är väldigt bra för mig. Kan tänka mig att det kanske inte fyller sin funktion på samma sätt för >185 cm.

Gillar att det alltid blir "hur vet du det" och "så är det inte alls" etc. Ifrågasättanden till max. :rolleyes:
Det var in i det sista och det påtalades att det var en "tacksamhetsgest" från Lufthansa. Sedan kan jag inte svara på varför och hur och det strategiska upplägget bakom beslutet. Tacksam är jag iallafall. Gällande seatblock markerades den tomma stolen med ett stort klistermärke.
 
F

FCT

Guest
Gillar att det alltid blir "hur vet du det" och "så är det inte alls" etc. Ifrågasättanden till max. :rolleyes:
Det var in i det sista och det påtalades att det var en "tacksamhetsgest" från Lufthansa. Sedan kan jag inte svara på varför och hur och det strategiska upplägget bakom beslutet. Tacksam är jag iallafall. Gällande seatblock markerades den tomma stolen med ett stort klistermärke.
???
Trevligt forum det här........... är alla medlemmar på denna nivå med taggarna utåt så kan jag klara mig utan.
Det var en vanlig enkel fråga men tydligen var det en felaktig fråga att ställa i detta strikta forum!
Om du fick ett klistermärke på stolen bredvid dig var det iaf inte Lufthansa du flög med, snarare vingresor.
 

Moco

Medlem
???
Trevligt forum det här........... är alla medlemmar på denna nivå med taggarna utåt så kan jag klara mig utan.
Det var en vanlig enkel fråga men tydligen var det en felaktig fråga att ställa i detta strikta forum!
Om du fick ett klistermärke på stolen bredvid dig var det iaf inte Lufthansa du flög med, snarare vingresor.

Ja, det är för det mesta ett trevligt forum. Inga taggar utåt eller stridsyxa från min sida. Jag försökte besvara dina frågor. :)
Men nog var det var allt Lufthansa. Med klistermärke. Hoppas att du ska trivas här.
 
R

rstenelo

Guest
Glad i hågen efter min uppgradering till C på CPH - NRT så strosar jag lungt runt på Narita och hör plötsligt mitt namn ropas ut två gånger... tror jag är sen till boarding till ICN och springer som en Gasell till gaten där ingen boarding har påbörjats... går fram till disken och de frågar försynt om det är OK att de uppgraderar mig till C till Seoul då jag är SAS Diamond.... jag svarar givetvis att jag är helt OK med det. Visserligen bara 2 h men aldrig fel att åka C! Flög med Asiana.
 

Johannes

Medlem
Wow
Cph-got go till plus fantastiskt upplevelse på rad 12 i en ATR, usch vad jag ogillar denna maskin, tacka vet jag Saab 2000
 

bL0m

Medlem
Bokade M-klass (SAS GO) till Prag SK1767, vid incheckning av bagage så ser jag att det står C-klass (SAS Plus)...

Är EBG.

C-klass.jpg
 

SvartMjolk

Medlem
Uppgraderad från ekonomi till business på det korta hoppet mellan Seoul Gimpo och Jeju. Jag hade tagit en buss 3 timmar innan avgång men hamnade mitt i en kö som nog slingrade sig genom hela staden. Kom fram till incheckningen 25 minuter innan avgång, kastade upp bagaget, sprang igenom säkerhetskontrollen och in på bussen ut till planet. Inser på bussen att jag fått plats 4K.

Trevligt med en uppgradering, min första som EBG. På denna rutt är det endast dryck som serveras, men jag var nöjd med det extra utrymmet jag fick iaf:)
 
Toppen