Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Uppgraderad från World Traveller Plus till Club World idag på BA99 från London till Toronto. Hade hoppats på att kunna göra en poänguppgradering men ingen tillgänglighet trots att jag varit inne minst en gång om dagen sista veckorna. Men när de scannade mitt pass skrev de ut ett nytt boardingpass och upplyste om att jag "would be traveling in Club today, sir". Opup! Mycket nöjd.

Uppgraderad från World Traveller Plus till Club World idag på BA99 från London till Toronto. Hade hoppats på att kunna göra en poänguppgradering men ingen tillgänglighet trots att jag varit inne minst en gång om dagen sista veckorna. Men när de scannade mitt pass skrev de ut ett nytt boardingpass och upplyste om att jag "would be traveling in Club today, sir". Opup! Mycket nöjd.
Grattis! Vad har du för status i Oneworld?

Skulle precis hjälpa min syster och hennes man att checka in till NYC imorgon - båda uppgraderade till Plus. Ingen av den har EB status men biljetten var bokad via min Amex 2-4-1 och deras bokning syns i min SAS app... Jag har Diamant - vet inte om det påverkat - men kul för dem och ännu lite mer guldkant på min present till dem ;)

Hade tänkt prova Plus på SAS flygning mellan Köpenhamn och San Francisco i torsdags men SAS ville annorlunda, opup till business blev det. Värt att notera var att jag provade online-inchecking lång tid i förväg (tror det var närmare 40h innan avgång och då fortfarande "var kvar" i plus). Jag gjorde inte klar incheckningen (ingen baktanke med det, det bara blev så) och gjorde det istället kvällen efter och då kunde jag bara välja bland business-kabinen. Frågan är om det hade påverkat mina chanser om jag hade checkat in vid första försöket (då jag fortfarande hade plats i Plus)? Är det lättare för SAS att uppgradera nån som inte checkat in eller är det omöjligt att svara på?

.....Är det lättare för SAS att uppgradera nån som inte checkat in eller är det omöjligt att svara på?
Du gjorde det helt rigtige! Check ikke ind online medmindre du har masser af EBG / EBD / Pandion / eller Super-pandion kort. Checker du ind online sidder du fast i stolen du har valgt. Endnu værre er hvis du har bestilt special meal eller lignende. Så kan de risikere at få flere problemer fra dig om du endda bliver opgraderet - og de ender med for lidt mad i business eller mad de må smide ud mens andre må sulte....

Jag blev tillsammans med fru och barn uppgraderade från Go till Plus ARN-EWR trots att vi checkat in 36 timmar innan. Fick den nya seatingen när vi tog ut bagagetaggar och boardingkort på flygplatsen. Så det kan hända även efter incheckning

Inte världens grej, hade 3a nu på morgonens flight till Helsinki 0840. Vid gate bipp bipp 1a. Alltid trevligt. Årets rekord i opups är slaget med råge och ännu är inte året slut.
Til lykke! Var det med Finnair? Jeg håber du stod på fra HKG, BKK, PVG, BJS, eller lignende ? :)

Toppen