Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Flygbolag: Emirates
Rutt: ARN-DXB
Ursprungskabin: Economu
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 4!
När: 16 DEC 2013
Status hos något flygbolags bonusprogram: Emirates Skywards Gold
Bokningsklass på biljetten: Kommer ej ihåg, men helt klart en av de billigaste biljetterna.

På sträckan SGN-DXB blev jag erbjuden en uppgradering till, men kunde så klart inte ha resten av familjen i Economy med gott samvete. Men som sagt, Emirates verkar vara bra på att uppgradera.

Flygbolag: Thai
Rutt: DPS-BKK
Ursprungskabin: Economy
Antal passagerare: 1
När: 09 JAN 2014
Status hos något flygbolags bonusprogram: SAS Eurobonus Gold
Bokningsklass på biljetten: Oklart.

Bonusresa med USDM, detta var mitt enda leg där jag inte lyckats hitta C-stolar. Värt att fråga vid check in tänkte jag, verkade inte omöjligt. Vid gaten stod tre balineser glada som spelemän och viftade med ett nytt boardingpass till Mr Spritfet.

Last edited:
Flygbolag: British Airways
Rutt: LHR-HND
Ursprungskabin: World Traveller +
Uppgraderad kabin: Club World
Antal passagerare: 2
När: 22 DEC 2013
Status hos något flygbolags bonusprogram: OneWorld Sapphire/AAdvantage Platinum.

Flygbolag: British Airways
Rutt: HND-LHR
Ursprungskabin: World Traveller +
Uppgraderad kabin: Club World
Antal passagerare: 2
När: 30 DEC 2013
Status hos något flygbolags bonusprogram: OneWorld Sapphire/AAdvantage Platinum.

Flygbolag:Singapore Airlines
Rutt:SIN-SYD
Fly: A380-800
From Economy Class X (reward) to Business (upper deck)
Antal passagerare: kun mig
10 Januar 2014
Bonusprogram: SQ basic, LH silver, QR gold, AF Gold, VN silver. 8 other FFPs: basic

Upgraded after 1 hours flight upon polite request arguing malfunctioning 1. TV, 2. ceilinglamp, and 3. callbell

Flygbolag:Singapore Airlines
Rutt:SIN-SYD
Fly: A380-800
From Economy Class X (reward) to Business (upper deck)
Antal passagerare: kun mig
10 Januar 2014
Bonusprogram: SQ basic, LH silver, QR gold, AF Gold, VN silver. 8 other FFPs: basic

Upgraded after 1 hours flight upon polite request arguing malfunctioning 1. TV, 2. ceilinglamp, and 3. callbell
Skulle du alltså säga att det kan löna sig att klaga lite ;)

Præcist. Jeg gjorde opmærksom på de forskellige små problemer og foreslog at flytte til "et bedre sæde". Men først efter 1-2 timer kom overpurser tilbage og så lykkedes det. Herved fik jeg ikke middag på business sammen med de andre (der sov da jeg kom op på upperdeck). Jeg blev dog tilbudt mad og drikke, men foretrak at sove da jeg nåede at få middag på economy. Business på SQ er imponerende men der er få ting der irriterer mig: man sidder skævt for spise-bordet, stærk lysreflektion fra monitoren ("TV'et"), og den store afstand fra sæde til TV.

Last edited:
Rutt: ARN-DXB
Ursprungskabin: Ekonomi
När: 12 feb 2014
Bokningsklass på biljetten: Economy Saver

Noterade vid OLCI att mina förvalda säten (skulle vidare till Hongkong) var omnämnda som "none" istället för aktuellt säte. När jag skulle välja på nytt var jag uppgraderad och placerad i Business. På andra benet var sätet detsamma som jag valt i samband med bokning.

Rutt: DXB-ARN
Ursprungskabin: Ekonomi
När: 20 feb 2014
Bokningsklass på biljetten: Economy Saver

Uppgraderad vid gate. Mycket behagligt eftersom jag inte var helt kry och kunde tacksamt vila i en bekväm stol/säng under resan. När jag skulle besöka loungen innan avfärd föreföll personalen (ny på jobbet?) något fundersam och rådfrågade kollega som mumlade något om "upgrade..." men sa inget till mig om detta mer än välkomnade till loungen.

Åtminstone två sällskap (två par) blev uppgraderade på denna resa. Emirates verkar bra på att uppgradera till/från Stockholm. Antagligen överbokningar i ekonomi och få statuspassagerare/bokade i business/first vilket underlättar uppgradering främst för de med status i Skywards.

Flygbolag: SAS
Rutt: FCO-ARN
Ursprungskabin: Go
Uppgraderad kabin: Plus
När: 2014-03-02, söndag, förmiddag
Status hos något flygbolags bonusprogram: EBG
Bokningsklass på biljetten: M

Checkade in i appen kvällen före. Efter någon timme när jag använde appen igen hade jag flyttats från nödutgång 17A till 4A. Kunde ju ha varit equpiment change lika gärna, men jag vågade inte pilla på något om det var en uppgradering. Vid incheckningsdisken meddelade damen mig att jag hade blivit uppgraderad. Planet var 100 % fullt, inte ens seat block i Plus.

Toppen