Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

ARN-BRU 17:45

4 rader business och exakt en (1) passagerare.
Besättningen gav god service åt den enda passageraren, förutom att bara en halv flaska champis öppnandes
och det var synd för denna gång var den kall !!!
Jag fick även vatten som var kallt!
Maten var bra, fast det kunde varit fler hallon i efterrätten. :)

ARlanda Bryssel.jpg

BRU-ARN 18:55

5 rader business och 7 passagerare denna gång, ungdomlig svensktalande anställd gav god service.
Champagnen hade den vanliga temperaturen, dvs. ganska varm.
Maten var lika bra som på ditresan, det var för precis samma mat (inte så kul om det varit något man inte tyckte om)
jag räknade inte men uppskattar att antalet hallon i efterrätten också var samma, möjligtvis ytterligare ett.

BRU-ARN 10-8.jpg

ARN-BRU 17:45

4 rader business och exakt en (1) passagerare.
Besättningen gav god service åt den enda passageraren, förutom att bara en halv flaska champis öppnandes
och det var synd för denna gång var den kall !!!
Jag fick även vatten som var kallt!
Maten var bra, fast det kunde varit fler hallon i efterrätten. :)

Visa bifogad bild 177355
Frågade du inte om mer då? Eller var de sura och ville inte öppna mer?

Rapport från två flygningar i augusti.

Stockholm - Köpenhamn, avgång strax efter 17 och fullsatt flygplan med 8 rader Business. Alkoholfri flygning för mig så oklart om skumpan var kyld eller ej. Uppskattar verkligen de ostar som serveras ombord.

Visa bifogad bild IMG_6895.jpeg

Berlin - Stockholm, sena kvällsavgången. Väldigt god vegetarisk anrättning, min favorit hittills, och vänlig besättning. Dvs. SAS Connect.

Endast undertecknad i Business och uppmärksammades kanske därför likt en Pandion = flaska vatten och våtservett efter det att jag satt mig ner.

God choklad fondant som passade väl till kaffet. Förrätten var någon form av inlagda morötter och var ingen höjdare. Byt ut den mot några läckra ostar och denna bricka hade varit fulländad!

Visa bifogad bild IMG_6905.jpeg

SK603, Köpenhamn–Zürich, avg. 12.25.

IMG_9403.jpeg

En bricka med potential. Löken i svampsautén dödade kantarellsmaken totalt. Den som uppfann receptet får förstapris i hur man förstör bra råvaror. Champagnen är knappt sval. Trevlig service, prickfri utan anmärkning.

Toppen