Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

PILOTEN skrev:Jag fick ingen mat alls senast i plus. Det var slut och när jag undrade varför de inte tar med till alla i plus säger hon ”sätt dig längre fram nästa gång”. Jag satt på rad 8 av 10 i plus.när jag gick ut och sa hej då säger hon provocerande en gång till ”tänk på att sätta dig längre fram nästa gång så du kan få mat då vi börjar framifrån”Bedrövligt….Är det nya besparingsåtgärder från SAS?Klicka för att utvidga...
Helt oacceptabelt! Det är som att beställa en entrecote på restaurang och få en knäckemacka. Eller köpa en BMW och få en Trabant.

Sir Lemon skrev:Helt oacceptabelt! Det är som att beställa en entrecote på restaurang och få en knäckemacka. Eller köpa en BMW och få en Trabant.Klicka för att utvidga...
Jag tänkte snarare på att det mer låter som en sovjetisk brödkö? "Nu är det slut för dagen så ni som står längre bak i kön får inget. Ställ er länge fram nästa gång, kamrat!"

PILOTEN skrev:Jag fick ingen mat alls senast i plus. Det var slut och när jag undrade varför de inte tar med till alla i plus säger hon ”sätt dig längre fram nästa gång”. Jag satt på rad 8 av 10 i plus.när jag gick ut och sa hej då säger hon provocerande en gång till ”tänk på att sätta dig längre fram nästa gång så du kan få mat då vi börjar framifrån”Bedrövligt….Är det nya besparingsåtgärder från SAS?Klicka för att utvidga...
Det där är helt galet, hade du och andra personer blivit ombokade till detta flyg på grund av någon anledning?

Har du kontakt SAS efter flygningen?

Du borde kontakta SAS. Kan nog kompenseras med X antal poäng för detta.

011430121 skrev:Det där är helt galet, hade du och andra personer blivit ombokade till detta flyg på grund av någon anledning?Har du kontakt SAS efter flygningen?Klicka för att utvidga...

Jag var bokad i plus (och har lifetime guld…), det tragikomiska var att jag dessutom var incheckad på en annan plats längre fram i plus men fick rad 8 när jag gick scannade boardingkortet i gaten,

SK1944 LPA-ARN. Den värsta lådan hittills. Som dockmat - det såg gott ut men smakade direkt illa. Någon rostbiff som förvisso var ätlig. Resten fick åka tillbaka. En klick kräm utan smak. Mosig (gammal?) tomat. Osaltad och okryddad bulgur, och slutligen grönsallad utan någon som helst dressing. Inget knäcke. Laddas tydligen lokalt i LPA och det fick nog vanliga cateringen att framstå som delikatesser.

Bad om en pizza för att överleva sex timmar, vilket jag fick på nåder efter att de slutfört sin försäljning i GO. Pizza var nämligen prioriterat för Go och egentligen inte till oss i Plus.

philky skrev:SK1944 LPA-ARN. Den värsta lådan hittills. Som dockmat - det såg gott ut men smakade direkt illa. Någon rostbiff som förvisso var ätlig. Resten fick åka tillbaka. En klick kräm utan smak. Mosig (gammal?) tomat. Osaltad och okryddad bulgur, och slutligen grönsallad utan någon som helst dressing. Inget knäcke. Laddas tydligen lokalt i LPA och det fick nog vanliga cateringen att framstå som delikatesser.Bad om en pizza för att överleva sex timmar, vilket jag fick på nåder efter att de slutfört sin försäljning i GO. Pizza var nämligen prioriterat för Go och egentligen inte till oss i Plus.Klicka för att utvidga...
Fick likande måltid idag från ALC. Till skillnad från din sallad så var min ganska fräsch. Tomaterna var små och hårda, såsom man kan förvänta sig. Tyckte trots allt att måltiden var OK. I varje fall bättre än den hippie mat som jag hittills har fått uppleva. Skönt i varje fall att maten idag låg i en plastlåda inuti papplådan och inte direkt i papplådan.

philky skrev:SK1944 LPA-ARN. Den värsta lådan hittills. Som dockmat - det såg gott ut men smakade direkt illa. Någon rostbiff som förvisso var ätlig. Resten fick åka tillbaka. En klick kräm utan smak. Mosig (gammal?) tomat. Osaltad och okryddad bulgur, och slutligen grönsallad utan någon som helst dressing. Inget knäcke. Laddas tydligen lokalt i LPA och det fick nog vanliga cateringen att framstå som delikatesser.Bad om en pizza för att överleva sex timmar, vilket jag fick på nåder efter att de slutfört sin försäljning i GO. Pizza var nämligen prioriterat för Go och egentligen inte till oss i Plus.Klicka för att utvidga...
Det står ingenstans på menyn om det. Fick betala för antipasti när jag satt i plus nyligen...

ARN-ALC lax, jag avskyr lax!

Före coronan fick man lax 2 av 3 gånger, inget som behöver bli som förr.

sas-l%C3%A5da-sml-jpg.124543

Homer skrev:ARN-ALC lax, jag avskyr lax!Före coronan fick man lax 2 av 3 gånger, inget som behöver bli som förr.Visa bifogad bild 124543Klicka för att utvidga...
Känner lite samma sak, eller iaf för ej "tillagad" lax såsom gravad och kallrökt.

Helt otroligt att man inte kan välja bort sånt här i bokningsdialogen/mina bokningar ett par dagar innan så man slipper bli serverad sånt man inte äter så det måste slängas.

Kan dom passa på att slå på stora miljötrumman om dom inför det för att minimera svinnet för lite skön goodwill!

Matore skrev:Ja frukost fattar jag men vad innebär frukost i SAS Plus då? Varm omelett? Fralla och yougurt? Sushi?Klicka för att utvidga...

Inom Skandinavien innehåller frukostlådan iallafall följande:

Bröd, smör, pålägg i form av ost. Marmelad. Yoghurt med müsli, juice och kaffe/te. Spitservett. Kniv och sked.

Tobbe.O skrev:Inom Skandinavien innehåller frukostlådan iallafall följande:Bröd, smör, pålägg i form av ost. Marmelad. Yoghurt med müsli, juice och kaffe/te. Spitservett. Kniv och sked.Klicka för att utvidga...
Inom Europa är det samma fast en större yoghurtburk och en extra brödskiva

Non-stop skrev:Inom Europa är det samma fast en större yoghurtburk och en extra brödskivaKlicka för att utvidga...
Finns medlemmar med härlig humor här på forumet Varm omelett i SAS plus

Från CPH var "brödskivan" det absolut grövsta torra sågspånsbröd som någonsin bakats i Danmark. Väntade förgäves på ett varmt rundstycke/fralla, sådana man fick förr.

Pålägget var minimalistiskt.

Rickard_O skrev:Känner lite samma sak, eller iaf för ej "tillagad" lax såsom gravad och kallrökt.Helt otroligt att man inte kan välja bort sånt här i bokningsdialogen/mina bokningar ett par dagar innan så man slipper bli serverad sånt man inte äter så det måste slängas.Kan dom passa på att slå på stora miljötrumman om dom inför det för att minimera svinnet för lite skön goodwill!Klicka för att utvidga...

Eftersom de som sitter i Go kan förbeställa vad de vill ha borde även de som sitter i Plus kunna göra det.

Fast menyn är ju i bästa SAS still tämligen diffus, så man vet ju ändå inte riktigt vad man beställer.

meny-jpg.124569

Back