Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

Sir Lemon

Medlem
Jag fick ingen mat alls senast i plus. Det var slut och när jag undrade varför de inte tar med till alla i plus säger hon ”sätt dig längre fram nästa gång”. Jag satt på rad 8 av 10 i plus.

när jag gick ut och sa hej då säger hon provocerande en gång till ”tänk på att sätta dig längre fram nästa gång så du kan få mat då vi börjar framifrån”

Bedrövligt….

Är det nya besparingsåtgärder från SAS?
Helt oacceptabelt! Det är som att beställa en entrecote på restaurang och få en knäckemacka. Eller köpa en BMW och få en Trabant.
 

011430121

Medlem
Jag fick ingen mat alls senast i plus. Det var slut och när jag undrade varför de inte tar med till alla i plus säger hon ”sätt dig längre fram nästa gång”. Jag satt på rad 8 av 10 i plus.

när jag gick ut och sa hej då säger hon provocerande en gång till ”tänk på att sätta dig längre fram nästa gång så du kan få mat då vi börjar framifrån”

Bedrövligt….

Är det nya besparingsåtgärder från SAS?
Det där är helt galet, hade du och andra personer blivit ombokade till detta flyg på grund av någon anledning?
Har du kontakt SAS efter flygningen?
 

airborn

Medlem
Jag fick ingen mat alls senast i plus. Det var slut och när jag undrade varför de inte tar med till alla i plus säger hon ”sätt dig längre fram nästa gång”. Jag satt på rad 8 av 10 i plus.

när jag gick ut och sa hej då säger hon provocerande en gång till ”tänk på att sätta dig längre fram nästa gång så du kan få mat då vi börjar framifrån”

Bedrövligt….

Är det nya besparingsåtgärder från SAS?

Du borde kontakta SAS. Kan nog kompenseras med X antal poäng för detta.
 

PILOTEN

Medlem
Det där är helt galet, hade du och andra personer blivit ombokade till detta flyg på grund av någon anledning?
Har du kontakt SAS efter flygningen?


Jag var bokad i plus (och har lifetime guld…), det tragikomiska var att jag dessutom var incheckad på en annan plats längre fram i plus men fick rad 8 när jag gick scannade boardingkortet i gaten,
 
  • Gilla
Reactions: Gus

philky

Medlem
SK1944 LPA-ARN. Den värsta lådan hittills. Som dockmat - det såg gott ut men smakade direkt illa. Någon rostbiff som förvisso var ätlig. Resten fick åka tillbaka. En klick kräm utan smak. Mosig (gammal?) tomat. Osaltad och okryddad bulgur, och slutligen grönsallad utan någon som helst dressing. Inget knäcke. Laddas tydligen lokalt i LPA och det fick nog vanliga cateringen att framstå som delikatesser.

Bad om en pizza för att överleva sex timmar, vilket jag fick på nåder efter att de slutfört sin försäljning i GO. Pizza var nämligen prioriterat för Go och egentligen inte till oss i Plus.
 

Attachments

  • 20211205_134017.jpg
    20211205_134017.jpg
    80,6 KB · Visningar: 239

aruba1

Medlem
SK1944 LPA-ARN. Den värsta lådan hittills. Som dockmat - det såg gott ut men smakade direkt illa. Någon rostbiff som förvisso var ätlig. Resten fick åka tillbaka. En klick kräm utan smak. Mosig (gammal?) tomat. Osaltad och okryddad bulgur, och slutligen grönsallad utan någon som helst dressing. Inget knäcke. Laddas tydligen lokalt i LPA och det fick nog vanliga cateringen att framstå som delikatesser.

Bad om en pizza för att överleva sex timmar, vilket jag fick på nåder efter att de slutfört sin försäljning i GO. Pizza var nämligen prioriterat för Go och egentligen inte till oss i Plus.
Fick likande måltid idag från ALC. Till skillnad från din sallad så var min ganska fräsch. Tomaterna var små och hårda, såsom man kan förvänta sig. Tyckte trots allt att måltiden var OK. I varje fall bättre än den hippie mat som jag hittills har fått uppleva. Skönt i varje fall att maten idag låg i en plastlåda inuti papplådan och inte direkt i papplådan.
 
Toppen